loading...
بارداری زایمان نوزاد سیسمونی
mina بازدید : 68 جمعه 17 آبان 1398 نظرات (0)

مراحل رشد نوزاد بعد از تولد ، تغییرات و رشد نوزاد 5 ماهه

کودک پنج ماهه شما تلاش می کند به تنهایی بنشیند، در هنگام بازی کردن با دست و پای خود زیر لب صدا در می آورد ، در مورد توانایی های کودک 5 ماهه خود شگفت زده خواهید شد. اگر می خواهید در مورد نقاط عطف رشد نوزاد پنج ماهه خود در مراحل مختلف جسمانی، شناختی و اجتماعی بیشتر آشنا شوید، به خواندن این بخش از نمناک ادامه دهید.

نوزاد پنج ماهه چگونه است

میزان رشد کودک 5 ماهه 

نقطه عطف رشد فیزیکی نوزاد پنج ماهه:

این نقطه عطف در مورد رشد فیزیکی کودک و مهارت های حرکتی او است.

کنترل دست بهتر در نوزاد پنج ماهه:

چیزهایی که دیگر از دست او خارج نمی شوند، چون او بهتر از قبل کنترل می کند. کودک شما به سرعت از دستان خود برای انتخاب اشیا استفاده می کند و حتی آنها را برای رسیدن به اشیایی که فراتر از دسترسی فوری هستند، می کشاند. کودک شما هم با دستان خود بازی می کند و حرکات چابک تر را با انگشتان خود انجام می دهد. این هم زمانی است که او اولین نشانه های نگهداری بطری تغذیه خود را به طور مستقل نشان می دهد. هنگامی که کودک رو به شکم دراز می کشد ،با فشار بر روی دستان و آرنج خود سعی در بلند شدن دارد، این حرکت به چهار دست وپا حرکت کردن نوزاد کمک می کند.

کنترل حرکات گردن نوزاد پنج ماهه:

عضلات گردن قوی تر هستند که به او کنترل بیشتری بر گردن می دهد.

حرکت گردن نوزاد

کنترل گردن در نوزاد 5 ماهه 

تلاش برای نشستن نوزاد پنج ماهه:

کودک 5 ماهه شما اولین تلاش خود را برای نشستن و موفقیت در آن انجام خواهد داد. کودک شما قادر به نشستن است اگر از پشت او حمایت کنید یا او را در آغوش خود بنشانید.

نوزاد پنج ماهه می تواند در یک جهت بچرخد:

او اکنون می تواند به سمت شکم بچرخد. این راه برای تقویت عضلات است ،تا اینکه شروع به خزیدن کند.

چرخش نوزاد

چرخش نوزاد در 5 ماهگی

نوزاد پنج ماهه و احساس مزه بهبود یافته:

در حال حاضر عصب های بیشتری در زبان کودک وجود دارد.هر چیزی که به نظر جالب میاد را مستقیما به دهان خود میبرد، این یک راه کوچک برای کشف جهان اطرافش است.

هماهنگی شنوایی و عضلانی بهتر نوزاد پنج ماهه:

با صدای بلند حرف بزنید، کودک سر خود را می چرخاند و به شما نگاه می کند ، او ممکن است اسمش را نفهمد، اما متوجه می شود که با او صحبت می کنید. کودک 5 ماهه حتی به صداهای دیگر واکنش نشان می دهد.

ساعات خواب نوزاد پنج ماهه:

کودک شروع به خواب طولانی به خصوص در شب می کند. این یک شاخص عملکرد بهبود خواب در او است.

خواب نوزاد پنج ماهه

ساعات خواب کودک 5 ماهه

نقاط عطف رشد اجتماعی و عاطفی نوزاد پنج ماهه:

کودک شما نه تنها از لحاظ ذهنی و فیزیکی رشد می کند، بلکه این نقاط عطفی است که به او کمک می کند ،تا با افراد ارتباط برقرار کند.

نوزاد پنج ماهه چهره های آشنا را تشخیص می دهد:

کودک، چهره افرادی که قبلا دیده است را تشخیص می دهد، و شروع به خندیدن میکند ، او همچنین دستان خود را به شدت حرکت می دهد، که راه او برای خوش آمدگویی با این شخص است. حافظه بلندمدت ، دلیل این رفتار اجتماعی بهبود یافته است.

نوزاد 5 ماهه اضطراب را نسبت به غریبه ها نشان می دهد:

کودک پنج ماهه با بودن در کنار یک غریبه احساس ترس و نگرانی میکند. اگر شما اجازه دهید تا یک غریبه کودک را در آغوش بگیرد، آماده گریه نوزاد باشید. این اضطراب نسبت به افراد ناشناخته یک نمایش اولیه از اعتماد و اطمینان یا عدم وجود آن است، که بلوک های ساختمانی برای روابط پیچیده در آینده را تشکیل می دهد.

اضطراب در نوزاد

احساس ترس در نوزاد پنج ماهه

نوزاد پنج ماهه عاشق بازی کردن با والدین:

در پنج ماهگی، کودک شما بیشتر از همیشه بازی می کند ؛ هیجان خاصی در وجود کودک هنگام بازی وجود دارد، مخصوصا وقتی که بازی شامل افرادی است که او دوست دارد و بیشتر به آنها اعتقاد دارد - والدینش.

نوزاد پنج ماهه عواطف را بیان می کند:

لبخند، عاطفی ترین عکس العمل نوزاد شماست او اکنون به طور فعال ناراحتی، هیجان و خستگی را نشان می دهد. او بعد از خسته شدن از بازی، اسباب بازی خود را تغییر می دهد. اینها نقاط عطف رشدی است که توسط کودک شما به دست می آید، زمانی که او پنج ساله است. والدین همیشه می توانند به منظور پرورش رشد جسمی، روحی و اجتماعی کودک برای رشد سالم و موقتی خود اقداماتی را انجام دهند.

احساسات نوزادان

بیان احساسات در 5 ماهگی

کارهایی که شما برای بالا رفتن کیفیت رشد نوزاد 5 ماهه خود می توانید انجام دهید

6 نکته برای بهبود رشد نوزاد پنج ماهه شما ؛ تشویق و کمک به رشد کودک پنج ماهه از طریق این مراحل و روش های آسان:

گفتگوها را با نوزاد پنج ماهه ادامه دهید:

با کودک خود هر چقدر میتوانید صحبت کنید. او ممکن است حرف شما را درک نکند، اما ذهن او را درگیر می کند و شاید از کلمات ساده برای پاسخ استفاده کند.

بازی شکم برای نوزاد پنج ماهه یک ضرورت است:

این حرکت برای رشد کودک بسیار مهم است، زیرا عضلات او را درگیر میکند.نوزادان از طریق این زمان بازی، حرکت عضلانی را یاد می گیرند. بنابراین، روزی را برای بازی با شکم اختصاص دهید.در طول دراز کشیدن، تمام اسباب بازی های مورد علاقه او را در اطرافش قرار دهید و او را تشویق کنید که به آنها دسترسی پیدا کند این به او کمک خواهد کرد تا مهارت بیشتری داشته باشد.

خواندن کتاب با صدای بلند برای نوزاد پنج ماهه:

او را در آغوش خود بنشانید و کتاب همراه با تصاویر روشن رنگی، را با صدای بلند بخوانید. مشاهده سایه های مختلف رنگ چشم و مغز را تحریک می کند.

اسباب بازی های رنگی را به نوزاد پنج ماهه نشان دهید:

اسباب بازی های روشن و رنگی، کودک شما را جذب می کند و نقش مهمی در بهبود پالت بینایی ایفا می کند. چشم انداز و قشر بصری مغز را با دادن اسباب بازی های رنگارنگ آن تحریک کنید.

بازی با نوزاد

بازی نوزاد با اسباب بازی های رنگی 

نوزاد پنج ماهه را با حمایت بنشانید:

اگر کودک دوست دارد بنشیند و در تلاش برای انجام این کار است، او را حمایت کنید ؛ این یک فعالیت عالی است، که در آن عضلات کودک ورزش های فراوانی را دریافت می کنند و قوی تر می شوند.

اجازه دهید نوزاد پنج ماهه شما افراد جدید را ملاقات کند:

فقط به خاطر اینکه او در اطراف چهره های جدید راحت نیست، به این معنی نیست که او را از دیگران دور کنید. ملاقات با افراد جدید راهی عالی برای برطرف کردن مهارت های اجتماعی اساسی است، در عین حال باعث تحریک حافظه بلند مدت می شود.

هنگامی که نقاط عطف کودک از طریق بازی و فعالیت های بیشتر تشدید می شود، کودک پنج ماهه قطعا در مسیر پیشرفت صحیح قرار گرفته است اما در پرورش او همیشه پرچم قرمز مشخصی وجود دارد ،که باید در مورد آن آگاه باشید.

در جمع بودن نوزادان

دیدن افراد جدید توسط نوزاد پنج ماهه 

چه موقع باید متوجه نامناسب بودن رشد نوزاد 5 ماهه خود شوید؟

اگر کودک شما در سرعت طبیعی رشد نکند، ممکن است ویژگی های زیر را نشان دهد، که نشانه هایی از عقب ماندگی های حاد است:

نوزاد به صداها پاسخ نمی دهد:

یک کودک پنج ماهه ممکن است نداند که شما با او صحبت می کنید، اما قطعا به صدا واکنش نشان می دهد ، فقدان پاسخ یا واکنش بسیار ضعیف، نسبت به صداها می تواند نشان دهنده یک مشکل شنوایی باشد که باید بررسی شود.

کنترل ضعیف دست در نوزاد پنج ماهه:

کودک شما قادر است اجسام را بگیرد اما اگر قادر به انجام آن نباشد، این امر می تواند نشان آن باشد که عضلات او با سرعت طبیعی رشد نمی کنند.کنترل ضعیف دست می تواند شاخصی از دیستروفی عضلانی باشد و نیاز به یک متخصص برای درمان دارد.

کنترل ضعیف نوزاد روی دست

علائم رشد ناقص در نوزاد پنج ماهه

نوزاد بدن سفت با حرکات ناخوشایند دارد:

اگر کودک به یک حالت باقی میماند و حرکت نمی کند، خطرناک است . در این سن، کودک باید بر روی شکم بخیزد. استحکام عضلات می تواند شاخصی از فراوانی مشکلات از جمله اختلالات شدید اوتیستیک باشد.

نوزاد هیچ عاطفی ای را نسبت به والدین نشان نمی دهد:

کودک ممکن است به افراد غریبه لبخند نزند ،اما باید با دیدن چهره والدین بخندد ، اگر کودک هیچ حالتی بروز ندهد، پس این می تواند نشانه ی عقب ماندگی رشد باشد.

رشد ضعیف در گفتار نوزاد:

نوزادان امروزه از کانال های صوتی خود استفاده می کنند کودک شما با گفتن صداهای نامفهومی شما را سرگرم خواهد کرد اما اگر او همیشه آرام است و حرف نمی زند، پس قطعا ناامید کننده است. این می تواند نشانه اختلال گفتاری باشد، و هرچه زودتر او را تحت نظارت پزشکی قرار دهید، احتمال شانس بهبود افزایش میابد.

مشکل در گفتار نوزاد

نشانه های رشد نکردن کودک 5 ماهه

نمناک

mina بازدید : 63 پنجشنبه 16 آبان 1398 نظرات (0)

اهمیت افزایش وزن در بارداری چندقلوها

تغذیۀ خوب و کسب وزن مناسب در هر بارداری الزامی است، اما زمانی که بیش از یک کودک باردار هستید، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا احتمال زایمان زودرس و وزن کم در بارداری‌های دو یا چندقلویی افزایش می‌یابد. افزایش وزن به خصوص بین هفته‌های ۲۰ تا ۲۸ بارداری مهم است. اگر مادری که دوقلو باردار است در هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری خود، کمتر از ۳۶۰۰ گرم وزن‌گیری داشته باشد، احتمال زایمان زودرس در او تا سه برابر افزایش می‌یابد.

افزایش وزن طی زمان مناسب در بارداری دوقلو برای رشد جفت ضروری است و به انتقال بهتر مواد غذایی به جنین‌ها کمک می‌کند. میزان مناسب افزایش وزن در بارداری دوقلویی بسته به شاخص تودۀ بدنی مادر یا bmi پیش از بارداری است. شاخص تودۀ بدنی با تقسیم وزن مادر به کیلوگرم بر قد او به متر به توان دو محاسبه می‌شود. یک مادر باردار دوقلو با شاخص تودۀ بدنی مناسب پیش از بارداری، باید در طول بارداری حدود ۱۷ تا ۲۵ کیلوگرم وزن اضافه کند. در بارداری سه‌قلو‌ها این میزان وزن در حدود ۲۲ و ۵۰۰ گرم تا ۲۷ کیلوگرم است. اگر دو یا چندقلو باردار هستید، بهتر است برای اطلاع از میزان مناسب وزن‌گیری در طول دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید و مطابق نظر او وزن بگیرید.

وزن‌گیری مناسب برای بارداری دوقلوها

زنانی که دوقلو باردارند، در طول سه ماهۀ اول باید در حدود یک کیلو و ۵۰۰ گرم تا ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم وزن اضافه کنند. در ادامه و در سه ماهۀ دوم تا پایان بارداری، وزن‌گیری مناسب مادر باردار بر اساس شاخص تودۀ بدنی او قبل از بارداری و به صورت زیر خواهد بود:

مناسب: شاخص تودۀ بدنی بین ۱۸/۵ تا ۲۵، پیش از بارداری وزن مناسب محسوب می‌شود. این زنان در بارداری دوقلویی باید بین ۱۷ تا ۲۵ کیلوگرم وزن اضافه کنند. از هفتۀ ۱۳ بارداری تا پایان بارداری، این مادران باید هر هفته در حدود ۶۳۰ گرم وزن اضافه کنند.

کم‌وزن: شاخص تودۀ بدنی کمتر از ۱۸/۵ به منزلۀ کم‌وزنی پیش از بارداری است. با توجه به وضعیت حساس این مادران در صورت بارداری دوقلویی بهتر است وزن‌گیری آنها به طور دقیق تحت نظر پزشک انجام شود.

اضافه ‌وزن: شاخص تودۀ بدنی بین ۲۵ تا ۳۰، به معنی اضافه وزن پیش از بارداری است. مادران دارای اضافه ‌وزن در صورت بارداری دوقلویی در طول دوران بارداری باید در حدود ۱۴ تا ۲۳ کیلوگرم وزن اضافه کنند. این افزایش باید از سه ماهۀ دوم تا انتهای بارداری هر هفته در حدود ۶۰۰ گرم باشد.

چاقی: شاخص تودۀ بدنی بیشتر از ۳۰ به منزلۀ چاقی است. مادران چاق در بارداری دوقلویی باید در طول دوران بارداری تنها ۱۱ تا ۱۹ کیلوگرم وزن اضافه کنند. این اضافه وزن از ابتدای سه ماهۀ دوم تا انتهای آن باید هر هفته در حدود ۴۵۰ گرم باشد.

اگرچه وزن‌گیری مناسب ذکرشده در بالا بر اساس راهنمای جامع تغذیۀ مادران وزارت بهداشت است، اما در هر صورت با توجه به شرایط عمومی شما، در نهایت پزشک در مورد میزان وزن‌گیری شما در طول بارداری تصمیم خواهد گرفت و بهتر است مطابق نظر پزشک که تمام شرایط جسمی شما را در نظر می‌گیرد، نسبت به افزایش وزن اقدام کنید.

مادرشو

mina بازدید : 68 چهارشنبه 15 آبان 1398 نظرات (0)

آمادگی برای زایمان طبیعی سبب می شود که شما ترس و اضطراب کمتری را در هفته های پایانی داشته باشید و بتوانید آگاهانه تر با این رویداد برخورد کنید. یکی راهکار های پیش روی شما شرکت در کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی است. شرکت در کلاس آمادگی زایمان طبیعی سبب می شود که شما بدانید در طی مراحل مختلف زایمان چه چیزی در انتظار شماست و باید در هرمرحله چه کارهایی انجام دهید تا زایمان ساده تری را تجربه کنید.

کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی، آیا لازم است؟
 

 

اگر برای اولین بار مادر شدن و قرار است زایمان را تجربه کنید، کلاس های آموزش زایمان طبیعی اعتماد به نفس لازم برای زایمان و تولد نوزاد را در شما ایجاد می کند. ممکن است از دوستان یا افرادی که علاقه زیادی به آنها را دارید، داستان های بسیاری درباره زایمان شنیده باشید. آیا واقعا می دانید حین زایمان چه اتفاقاتی می افتد؟ کلاس های زایمان طبیعی برای از بین بردن شک و تردیدهایی که شما از زایمان دارید برگزار می شود.

چرا باید در کلاسهای آمادگی برای زایمان طبیعی شرکت کنیم؟

فرقی نمی کند این اولین یا پنجمین تجربه زایمان شما باشد، شرکت در کلاس زایمان طبیعی به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی با مشکلات هنگام زایمان کنار بیایید.

کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی فرصت های زیر را در اختیار شما می گذارد:

نکاتی را درباره زایمان و مراقبت های پس از آن می آموزید که قبلا اطلاعاتی درباره آنها نداشتید.

  • با شرکت در کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی با علائم شروع فرآیند زایمان آشنا شده و علائم را به خوبی تشخیص می دهید. همچنین اطلاعات کافی درباره اتفاقاتی که نوزاد هنگام تولد با آنها روبرو می شود، بدست می آورید.
  • با ترس های خود روبرو می شوید. در کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی این فرصت را پیدا می کنید تا در مورد ترس های خود با خانم های باردار دیگری که آنها نیز احتمالا درگیر همان نگرانی ها هستند، صحبت کنید. معلم در کلاس درباره بسیاری از افسانه هایی که شنیده اید و فکر شما را درگیر کرده صحبت می کند و از بسیاری جهات خیال شما را آسوده می سازد.
  • با شرکت در کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی، همسر یا کسی که باید در حین زایمان به شما کمک کند اطلاعات کافی کسب می کند. کلاس های زایمان این فرصت را فراهم می کند تا همسر یا همراه شما حین زایمان، با فرآیند زایمان آشنا شده و یاد بگیرند چگونه در حین زایمان به شما کمک کنند.
  • درباره راه های تسکین درد بحث می کنید. با حضور در این کلاس ها، روش های گوناگون از قبیل تکنیک تنفس صحیح، تمدد اعصاب (ریلکسیشن) و تجسم را تمرین می کنید تا بتوانید بر درد ناشی از انقباضات غلبه کنید. در بیشتر کلاس ها معایب و مزایای داروهایی از قبیل اپیدورال را برای شما تشریح می کنند.
  • اطلاعات اولیه درباره تداخل داروها کسب می کنید و احتمال بروز مشکلات گوناگون را برای شما می گویند. در این کلاس ها متوجه می شوید که تداخل داروهای معمولی چگونه روی بارداری تاثیر می گذارد.
  • می توانید امکانات را بررسی کنید. ممکن است هنگام زایمان نیاز به استفاده از امکانات و تسهیلات بیشتری داشته باشید و با شرکت در این کلاس ها اطلاعاتی درباره راهکارها و منابع مورد نیاز کسب می کنید.
  • اطلاعات جدیدی درباره نحوه نگهداری از نوزاد بدست می آورید. اطلاعات پایه ایی و اولیه شما درباره نگهداری از نوزاد افزایش می یابد. درباره موضوعاتی از قبیل انتخاب پزشک اطفال، شیردهی با شیر مادر، عوض کردن پوشک وحمام کردن نوزاد بحث می کنید.

 

آیا کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی انواع مختلفی دارد؟

تمرکز برخی از کلاس ها روی نوع خاصی از زایمان مانند سزارین یا زایمان طبیعی پس از سزارین (وی بی ای سی) و زایمان چند قلویی است. دوره های یادآوری، برای پدر و مادرهایی مناسب است که فقط قصد دارند اطلاعات اولیه و مورد نیاز دوباره برای آنها بازگو شود. بقیه کلاس ها برای بررسی روش های  خاص زایمان برگزار می شوند.

به عنوان مثال:

لاماز ( این روش بر اساس مجموعه ایی از تمرینات و کنترل تنفس برای کاهش درد، بدون استفاده از دارو است.)

هدف لاماز تقویت اعتماد به نفس شما برای زایمان است. کلاس های لاماز به شما کمک می کند چگونه بردرد غلبه کنید. این روش به آسان تر شدن زایمان کمک کرده و مادر نیز احساس راحتی بیشتری می کند. در این روش روی تنفس و ماساژ مادر تمرکز می کنند.

بردلی

در این روش روی طبیعی بودن فرایند زایمان تاکید می کنند. شما یاد می گیرید چگونه با روش های تمدد اعصاب (ریلکسیشن) و حمایت همسر و مامای خود زایمان خوبی داشته باشید.

تعداد بسیار زیادی کلاس با محتوا و روش های گوناگون وجود دارد. علاوه بر این ممکن است شما کلاس های دیگر با رویکرد های متفاوت مانند زایمان با کمک هیپنوتیزم پیدا کنید.

 فرقی نمی کند شما در چه کلاسی شرکت می کنید با شرکت درهر نوع کلاسی، با توجه به اطلاعاتی که از طریق کلاس کسب می کنید و روش زایمانی که به شما پیشنهاد می کنند، شما برای کنار امدن با آن اطلاعات به زمان نیاز دارید. اگر روش های تنفس صحیح و راهکارهایی که در کلاس به اشتراک گذاشته می شود را تمرین کنید، حین زایمان می توانید از همان تکنیک ها استفاده کنید.

بهترین روش برای انتخاب کلاس چیست؟

در اکثر بیمارستان ها و کلینیک های زایمان این کلاس ها برگزار می شود. برخی از کلاس ها به صورت آنلاین بوده یا به صورت دی وی دی در اختیار شما قرار می گیرد. از مراقب سلامت خود بخواهید کلاس های مربوطه را به شما معرفی کند. همچنین می توانید با پدر و مادرهایی که قبلا در این کلاس ها شرکت کرده اند مشورت کنید.

 کلاس خوب چه شرایطی دارد؟

مربی باید گواهی لازم برای تدریس در این کلاس ها را داشته باشد. برای اینکه کلاس ها با کیفیت بالا برگزار شوند و دستور العمل فردی به هر شرکت کننده داده شود تعداد افراد شرکت کننده در کلاس باید کم باشد. (بین هشت تا ده نفر) قبل از ثبت نام درباره قیمت، مکان برگزاری کلاس و برنامه ریزی آنها تحقیق کنید.

چه زمانی باید در کلاس ها شرکت کنم؟

معمولا کلاس های پیش از زایمان حدود ماه ششم تا هفتم بارداری توصیه می شوند. ولی شرکت در این کلاس ها پیش از زایمان در هر ماه بارداری بسیار کاربردی است. اغلب اوقات چند جلسه کلاس، در سه ماهه سوم بارداری پس از گذشت چند هفته، توصیه می شود. با ثبت نام زودتر در این کلاس ها با توجه به تاریخ و مدت زمان کلاس، گزینه ها و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به برنامه کلاس ها پیدا می کنید.

نقش مراقب سلامت من چیست؟

کسی که مراقب سلامت شما است، درباره سلامتی خودتان و جنین در طول دوران بارداری و هنگام زایمان به شما اطمینان خاطر می دهد. می توانید با کمک او و آنچه در کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی آموخته اید، برنامه مناسب و خوبی برای زایمان خود داشته باشید. هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند در طول بارداری و هنگام زایمان چه اتفاقی می افتد ولی با کمک یکدیگر می توانید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید که براساس آن، توقعات شما هنگام بارداری، زایمان و مراقبت های پس از زایمان برآورده شود. با این برنامه ریزی مراقبت بیشتر و بهتری از شما و نوزادتان به عمل می آید.  

 

نی نی پلاس

mina بازدید : 93 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

پیشگیری از بارداری یکی از مواردی هست که باید قبل از شروع زندگی زناشویی، با انواع آن آشنا باشید تا بتونید بهترین و مناسب ترین روش رو که با شرایط شما سازگاری داره انتخاب کنید و مورد استفاده قرار بدید. استفاده از هرکدام از این روش ها مزیت ها و معایب مخصوص به خودش رو داره و نمیشه برای تمام افراد یک روش مشخص تجویز کرد.
در ادامه با ما همراه باشید و با انواع روش های پیشگیری از بارداری آشنا شوید و اطلاعات خودتون رو در رابطه با هر روش افزایش دهید.

پیشگیری از بارداری طبیعی
اگر برای پیشگیری از بارداری به دنبال روش های طبیعی هستید باید به چند نکته مهم در این رابطه توجه داشته باشید تا بتونید رابطه جنسی سالم و بدون استرسی رو تجربه کنید.
برای پیشگیری از بارداری به روش طبیعی حتما باید چرخه قاعدگی منظمی داشته باشید، هیچگونه عفونتی در دستگاه تناسلی نداشته باشید تا بتونید به خوبی روزهای تخمک گذاری رو تعیین کنید. پیشگیری از بارداری طبیعی دارای روش های مختلفی هست:
روش طبیعی پیشگیری از بارداری با اندازه گیری دمای بدن و ترشحات واژن
برای استفاده از این روش ابتدا باید دمای بدن رو از ابتدای شروع قاعدگی اندازه گیری کرده و ثبت کنید. ترشحات واژن را نیز بعد از پایان خونریزی قاعدگی بررسی کرده و ثبت کنید. در روزهایی که دمای بدن در بیشترین مقدار بوده و ترشحات واژن نیز بیشتر از حد معمول هست، روزهای باروری محسوب شده و نباید در این روزها رابطه جنسی برقرار کنید. سایر روزهای چرخه قاعدگی، روزهای امن بوده و احتمال بارداری در این روزها خیلی کم خواهد بود.
روش طبیعی پیشگیری از بارداری با تقویم و روزهای قاعدگی
برای استفاده از این روش، هم باید قاعدگی منظم داشته باشید و هم باید طول دوره قاعدگی خودتون رو به درستی تشخیص بدید. مثلا ممکن هست دوره شما 30 روز، 28 روزه، 25 روزه و یا ... باشد. پس لازم هست چند دوره متوالی، روزهای شروع پریودی خودتون رو بر روی تقویم مشخص کنید و فاصله اولین روز از شروع پریودی در ماه اول و شروع پریودی در ماه دوم رو اندازه گیری کنید تا طول دوره قاعدگی شما مشخص شود.
معمولا تخمک گذاری در اواسط دوره انجام میگیرد. مثلا اگر دوره شما 30 روزه هست، تخمک گذاری شما، در روز 15 ام دوره انجام خواهد شد. یا اگر دوره قاعدگی 28 روزه دارید، تخمک گذاری شما در روز 14 ام دوره خواهد بود. روزهای میانی چرخه قاعدگی رو مشخص کنید و در این روزها مقاربت نداشته باشید تا احتمال بارداری کاهش پیدا کند.
پیشگیری طبیعی از بارداری با جلوگیری از ریختن اسپرم در واژن
در این روش مرد باید بر روی انزال خود کنترل داشته و مانع از ریختن مایع منی درون واژن شود و قبل از رسیدن به انزال، آلت تناسلی خود را خارج کند. احتمال باردار شدن با استفاده از این روش 1 به 5 هست.

پیشگیری از بارداری اورژانسی
پیشگیری از بارداری اورژانسی روشی هست که باید بعد از رابطه جنسی محافظت نشده انجام بدید تا احتمال بارداری رو به حداقل برسونید. روش اورژانسی جلوگیری از بارداری باید در اسرع وقت و در طی سه تا پنچ روز بعد از رابطه جنسی محافظت نشده، انجام بگیره تا اثربخشی موثری داشته باشه.
پیشگیری از بارداری اورژانسی معمولا با نام صبح روز بعد (Morning-after Pill) نیز شناخته شده هستند و علاوه بر صبح روز بعد، باید تا 3 روز یا 72 ساعت نیز ادامه داشته باشد. البته لازم هست که بدونید این روش ها عوارض مختلفی رو هم به همراه دارند و توصیه میشه به طور مداوم و مکرر، استفاده نکنید.
برای جلوگیری از بارداری به روش اورژانسی یا اضطراری باید از قرص اچ دی (HD)، قرص ال دی (LD) یا قرص تری فازیک استفاده کنید. روش استفاده از هر یک از این قرص های اورژانسی به صورت زیر هست:
- استفاده از دو عدد قرص HD با هم و تکرار مصرف آن بعد از 12 ساعت.
- استفاده از چهار عدد قرص LD با هم و تکرار مصرف آن بعد از 12 ساعت.
- استفاده از چهار قرص تری فازیک سفید در اولین فرصت و استفاده از چهار قرص دیگر، ۱۲ ساعت بعد از مصرف نوبت اول.

پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی
دوران شیردهی باعث ایجاد تاخیر در بازگشت دوره های هورمونی و شروع پریودی می شود و در نتیجه مانع از بروز حاملگی خواهد شد. اگر بعد از زایمان به طور مرتب به نوزاد شیردهی داشته باشید و قاعدگی تان هنوز شروع نشده است، تا زمان شروع قاعدگی و حداقل شش ماه بعد از زایمان، روش جلوگیری از بارداری با شیردهی برای شما موثر خواهد بود.

پیشگیری از بارداری با قرص
استفاده از قرص های ضد بارداری یکی دیگه از روش های مطمئن برای پیشگیری از بارداری هست به شرطی که برای استفاده از آن به پزشک مراجعه کنید و بهترین و مناسب ترین قرص ضد بارداری با زمان بندی مناسب برای شما تجویز شود. زیرا استفاده از این قرص ها برای هر فرد متناسب با سن، وضعیت هورمون ها و ... متفاوت بوده و لازم هست برای هر شخص به طور مخصوص تجویز شود. اگر از این قرص های به درستی استفاده کنید، احتمال بارداری تا 99 درصد کاهش می یابد و به همین دلیل هست که در سراسر دنیا برای پیشگیری از بارداری از این قرص ها استفاده می شود.
نکته ای در رابطه با مصرف قرص های ضدبارداری وجود داره این هست که این قرص ها حتما باید در زمان تعیین شده مصرف شوند تا اثربخشی مناسبی برای جلوگیری از بارداری داشته باشند در غیر این صورت ممکن است با وجود مصرف قرص باز هم، باردار شوید.
بهترین روش برای استفاده از قرص ضد بارداری این هست که با شروع قاعدگی یا پریودی، استفاده از قرص ضدبارداری رو هم شروع کنید و هر روز در یک زمان مشخص، این قرص رو مصرف کنید.در این صورت دیگر نیازی به استفاده از سایر روش های پیشگیری کننده برای بارداری نخواهید بود.
بسته بندی های مخصوص قرص های ضد بارداری، 28 روزه، 21 روزه و 91 روزه هستند.
- قرص های 28 روزه، دارای 21 قرص فعال و 7 قرص دارونما هستند و برای اینکه مصرف این قرص ها فراموش نشه، پشت بسته بندی ان روزهای هفته مشخص شده و باید از شروع قاعدگی، مصرف این قرص ها رو هم شروع کنید.
- قرص های 21 روزه، حاوی 21 عدد قرص بوده که باید هر روز در ساعت مشخص، یکی از این قرص ها رو مصرف کنید و بعد از تمام شدن این 21 روز، قاعدگی شما شروع خواهد شد. بعد از گذشت 7 روز و اتمام قاعدگی، باید بسته جدید از این قرص رو شروع کنید.
- قرص های 91 روزه، برای استفاده سه ماه طراحی شده اند و باید 13 هفته بدون وقفه، از این قرص ها استفاده کنید. در طی 12 هفته از دوره مصرف این دارو، قرص های حاوی هورمون استفاده میشه، در هفته 13 قرص های درونما که حاوی مقداری استروژن هستند، مصرف میشه و در هفته آخر از دوره مصرف این قرص ها، قاعدگی ایجاد خواهد شد. خانم هایی که از این مدل قرص ها برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، معمولا 3 تا 4 بار در سال پریود خواهند شد.

پیشگیری از بارداری با دستگاه
پیشگیری از بارداری با دستگاه یا آیو دی (IUD) یکی دیگه از روش های موثر برای جلوگیری از حاملگی هست. در این روش یک وسیله کوچک و T شکل که حاوی مس هست، توسط پزشک زنان، درون رحم جاگذاری می شود. این دستگاه با آزاد کردن هورمونی به نام پروژستین یا آزاد کردن یون های مس، مانع از لقاح تخمک و اسپرم می شود. این دستگاه ها معمولا به مدت 3 تا 10 سال از بارداری جلوگیری خواهند کرد. این روش برای خانم هایی که زایمان داشته اند توصیه میشه و قبل از باردرای و زایمان نمیتوان از ان استفاده کرد.

پیشگیری از بارداری با کاندوم
کاندوم یک پوشش پلاستیک و ظریف هست که بر روی آلت تناسلی مرد قرار می گیره و از ورود مایع منی به درون واژن و رحم جلوگیری کرده و از این طریق از بارداری جلوگیری می کند. تنها در صورتی که کاندوم پاره شود و یا دارای سوراخ باشد احتمال بارداری وجود خواهد داشت که در این صورت می توانید برای جلوگیری از بارداری از روش های اورژانسی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.
کاندوم ها معمولا از لاتکس ساخته می شوند اما اگر به این نوع از مواد پلاستیکی حساسیت دارید بهتره از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید تا هیچ مشکلی برای سلامتی تان ایجاد نشود. کاندوم نه تنها از بارداری جلوگیری می کنند بلکه بهترین وسیله برای جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم بوده و احتمال ایجاد بیماری های مقاربتی، عفونت، ایدز و ... رو تا حد امکان کاهش خواهند داد.

پیشگیری از بارداری بدون قرص
برای پیشگیری از بارداری بدون قرص می تونید هم از روش های یپشگیری طبیعی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کرده ایم استفاده کنید و هم می توانید به سراغ استفاده از کاندوم بروید. علاوه بر این استفاده از دستگاه یا آیو دی هم در صورتی که یک زایمان انجام داده باشید، میتونه گزینه مناسبی براتون باشه.
روش دیگری که برای پیشگیری از بارداری بدون قرص وجود داره، استفاده از دیافراگم هست. دیافراگم یک کلاهک گنبدی شکل هست که باید قبل از برقراری رابطه جنسی، بر روی دهانه رحم قرار گرفته شود و معمولا به همراه اسپرم کش استفاده می شود و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند. این روش نسبتا ارزان بوده و از یک دیافراگم میتوانید به مدت 2 سال استفاده کنید به شرطی که از ان به درستی استفاده کنید تا احتمال بارداری رو به حداقل برسونید. این وسیله باید توسط پزشک جا انداخته شود.
کلاهک رحم نیز چیزی شبیه به دیافراگم با سایز و اندازه کوچکتر بوده و به همین طریق، از بارداری جلوگیری میکند. این وسیله باید 7 ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی و 7 ساعت بعد از آن درون واژن باقی بماند و به مدت 48 ساعت میتواند در دهانه رحم بماند. این وسیله نیز باید توسط پزشک جا انداخته شود.
استفاده از آمپول یکی دیگه از روش های پیشگیری از بارداری بدون قرص هست و با تزریق یک آمپول هورمونی، به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری خواهید کرد. این آمپول نسبت به قرص جلوگیری، تاثیر بیشتری داشته و باید 4 سال در سال تزریق شود. از معایب استفاده از این روش میشه به هزینه بالای ان نسبت به قرص، ایجاد لکه های پوستی و محافطت نکردن در برابر بیماری های مقاربتی و جنسی اشاره کرد.

 

نی نی بان

mina بازدید : 6 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

 از آنها و یا با میانگین آنها محاسبه کنید.|۴. اگر نمی‌خواهید از مواد شوینده برای شستشوی سینه بندتان استفاده کنید، می‌توانید آن را در آب سرد آبکشی و بعد در هوای آزاد خشک کنید.|متر پارچه ای را دور تا دور بدن قرار دهید (در بالای پستانها در محل زیر بغل) و اندازه ی محیط بدست آمده را با عنوان سایز قسمت بالایی سینه یادداشت کنید. دقت داشته باشید|البته گفتن آن آسان‌تر از عمل کردن است زیرا وقتی با رژیم چربی می‌سوزانیم نمی‌توانیم ناحیه خاصی از بدن را انتخاب کنیم تا فقط در همان ناحیه چربی‌سوزی سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ داشته باشیم، یعنی ممکن است در نواحی دیگر بدن‌تان کاهش چربی داشته باشید اما ذره‌ای چربی از سینه‌های‌تان آب نشود!|این مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بدون استفاده از دست، از هر فشارندۀ الکتریکی شیردوشی که دارید استفاده کنید.|این مشکل زمانی است که پوست اضافی سینه یا مقداری از بافت سینه در زیر بغل از سینه بند بیرون می‌زند و دیده می‌شود.|استفاده از سوتین شیردهی به دلیل داشتن دکمه قزن در بالای کاپ سینه، عمل شیردهی بسیار آسان‌تر می‌شود. به این صورت که در قسمت بالای کاپ سوتین، دکمه‌ای قزن قرار دارد که مادر می‌تواند به هنگام شیردادن به نوزاد دکمه را باز کرده و به راحتی این کار را انجام دهد.|انواع سوتین: ۶ مدل سینه بند که هر خانمی باید در کمدش داشته باشد|با کمی آزمون و خطا و صبر سوتین شیردهی به چیزی همچون سوتین معمولی بدل می‌شود که دیگر دغدغه ذهنیتان نخواهد بود.|سوتین شیردهی

 

خرید سوتین شیردهی

 

نخی لعیا ۴۲.۰۰۰ تومان شلوار لی بارداری مدل جذب سنگ شور ۱۲۰.|پس از اندازه‌گیری اندازه ‌ی دور سینه و سایز کاپ‌تان، شما هنوز هم نیاز به زمان بیش‌تری دارید تا بتوانید مناسب‌ترین سینه بند را برای خودتان پیدا کنید.|راهنمای خرید سینه بند: ۷ نکته مهم درباره انتخاب و خرید سوتین|۲. اگر در هوای گرمسیری زندگی می‌کنید، رطوبت زیادی در فضا وجود دارد.|این سوتین‌ها شیردهی بی دردسر در محیطهای عمومی را ممکن می‌کنند. |گاهی بیماران به پزشک خود مراجعه میکنند و از عدم تقارن یا بزرگتر بودن یکی از پستانها شاکی هستند ومی‌خواهند بدانند که آیا این یک نشانه خطرناک برای آنهاست یا خیر؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تادراین باره بیشتر بدانید.|چیزی بپوشید که سوتین شیردهی خوبه  تبدیل سوتین معمولی به شیردهی سوتین شیردهی دایرمی پستان‌هایتان را در راحت‌ترین و در عین حال سفت‌ترین حالت ممکن نگه دارد.|بسیاری از بانوان سوتین شیردهی اشتباهی خریداری می‌کنند. اشتباه رایج این است که اندازه حلقه زیر سوتین بزرگتر انتخاب می‌شود اما کاسه‌های سوتین با همان اندازه‌ای انتخاب می‌شود که پیش از بارداری استفاده می‌شد. واقعیت این است که ممکن است اندازۀ حلقۀ زیرین در بسیاری از خانم‌ها پیش و پس از بارداری تغییر نکند.|از این رو، سینه‌ها لاغرتر و بلندتر به نظر می‌رسند، به خصوص در زنانی که سینه‌های کوچک‌تر دارند.|صرف نظر از آن‌چه که می‌پوشید،

 

قیمت سوتین شیردهی نوزاد

 

یک سینه بند بدون رنگ اصلا دیده نخواهد شد. دیگر رنگ‌های اساسی که باید داشته باشید، عبارتند از سفید، سیاه و بژ.|ویزای کار استرالیا + مراحل اخذ ویزای کار استرالیا و مهاجرت کاری|سالاد اندونزی | آموزش طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه ویژه مهمانی|اما او اعتقاد دارد به‌طور کلی سینۀ خانم‌ها در اوایل بارداری بزرگ می‌شود، در مرحلۀ بعد اندازۀ قفسۀ سینه افزایش پیدا می‌کند (شاید هم نه). پس از زایمان و با آغاز مرحلۀ شیردهی سینه‌ها بار دیگر بزرگ می‌شوند و احتمالاً پس از چندهفته کوچک می‌شوند.|دانشنامه ی نی نی+ همه چیز درباره ی بارداری و بچه داری دانشنامه|زیبایی پس از زایمان و زیبا ماندن پس از زایمان با رعایت این نکات|شما همچنین باید بدانید که سینه بند نواری پشتیبانی بسیار کمی از سینه‌ها ارائه می‌دهند و بنابراین برای استفاده‌ی طولانی مدت مناسب نیست.|بر اساس سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ این عوامل، به وضوح مشخص شد زنانی که سینه بندهای تنگ می‌پوشیدند برای مدت طولانی در معرض خطر بالقوه‌ی توسعه‌ی عوارض ناشی از سرطان پستان هستند.|پس از پیدا کردن سوتین مناسب، در نهایت لباس‌های‌تان را می‌پوشید و احساس خوبی با آن‌ها خواهید داشت.|به طور کلی سایز سوتین بوسیله ی دو بخش اصلی آن محاسبه میشود:}

 

{۱۰ رایج ترین اشتباهات زنان در رابطه با لباس زیر و راه های اجتناب از آنها|تزریق فیلر زیر چشم | نحوه انجام تزریق فیلر زیر چشم و نکات مهو عوارض تزریق|۲۸ درمان خانگی اسهال کودکان و نوزادان که بسیار سریع و موثر است|اگر فکر می‌کنید که به اندازه‌ی کافی تلاش کرده‌اید و هر بار برای انتخاب سینه بند شکست خورده‌اید، خواندن این نوشتار راهنمای خرید سینه بند برای‌تان مفید خواهد بود.|با این حال مشکل همیشه از تغذیه نیست. برخی افراد با افزایش وزن، سینه‌های‌شان نیز بزرگ می‌شود اما برخی دیگر هرقدر هم سایز زیاد کنند هیچ تغییری در سینه‌های‌شان ایجاد نمی‌شود. بافت سینه بیشتر از چربی تشکیل شده است پس برای افزایش رشد آن باید میزان غذاهای چرب را در خوراک روزانه‌تان افزایش دهید.|و برای زنانی که برای پیدا کردن اندازه‌ی مناسب مشکل دارند، توجه به اندازه‌ی دور سینه، قطعا کمک خواهد کرد.|آیا از شایع‌ترین مشکلاتی که بیش‌تر زنان پس از انتخاب سینه بند نادرست با آن‌ها مواجه می‌شوند، اطلاع دارید؟ شاید بهتر باشد نگاهی به این مشکلات داشته باشید.|دور کمر سایز ۳۶: این لباس زیر ۹۶ سانتی متر است و مناسب برای سایز سینه ۸۰ است.|به‌علاوه اگر برای شیردادن سوتین معمولی خود را بالا می‌زنید، فشار زیادی به بافت‌های سینه وارد می‌کنید.|نمایش سریع تونیک بارداری تونیک بارداری و شیردهی پارمیس|رشد بیش از اندازه بالا تنه نیز مشکلات مخصوص به خود را دارد. درواقع کاهش سایز این ناحیه با ورزش خیلی سخت است.

 

سوتین شیردهی اسفنجی

 

برخی‌‌ها طی کاهش وزن، اندازه سینه‌شان نیز کاهش پیدا می‌کند اما برخی دیگر هیچ تغییری نمی‌کنند.|اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تونیک بارداری کرپ بونیتا کش پشت پاپیونی” لغو پاسخ|بر خلاف باور عموم، پوشیدن سوتین هیچ آسیبی به بدن نمی‌زند. در حقیقت، برای حفظ و ثابت نگه داشتن سینه‌ها، مخصوصا در زمان انجام هر نوع فعالیت بدنی پوشیدن سینه سوتین شیردهی خوبه  تبدیل سوتین معمولی به شیردهی سوتین شیردهی دایرمی بند بسیار مفید است. پس چرا نباید بپوشید؟|دور کمر سایز ۴۰: این لباس زیر ۹۹ سانتی متر است و مناسب برای سایز سینه ۹۰ است.|خطر ابتلا به سرطان در زنانی که حداقل ۱۶ ساعت در روز سینه بند می‌پوشیدند، بیش‌تر از افرادی بود که تنها ۸ ساعت در روز سوتین استفاده داشتند.|مشاهده لیست علاقه مندی ها محصول از قبل به علاقه مندی ها اضافه شده! مشاهده لیست علاقه مندی ها|  هرچند که این لباس‌ها شیردادن را آسان‌تر می‌کند اما وجودشان ضروری نیست.|اگر تفاوت انداز‌ه‌ی کاپ شما بیش از ۵ اینچ باشد (یعنی سینه‌های نسبتا بزرگی دارید)، و ممکن است لازم باشد با یک متخصص حرفه‌ای صحبت کنید. چنین توصیه‌ای به این دلیل است که شرکت‌های مختلف تولید سینه بند برچسب سایز کاپ متفاوتی دارند، بنابراین دانستن اندازه‌ی مناسب کاپ سوتین برای خرید اهمیت دارد.|آیا امکان استفاده از سوتین های معمولی

 

به جای سوتین شیردهی وجود دارد؟|پژوهش دیگری نشان داد که استفاده از سینه بند تنگ به مدت چند ساعت با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان ارتباط دارد. نوع پارچه، فلز زیر سوتین و بسیاری از عوامل دیگر روی آزاردهنده بودن سینه بند تاثیرگذار هستند.|بار دیگر متر پارچه ای را دور بدن خود و اینبار زیر پستان قرار دهید. اگر عدد بدست آمده یک عدد صحیح است ۴ اینچ (معادل ۱۰.|تگها: سوتین اسفنجی | سوتین فنردار | به این کالا امتیاز دهید|۱. همیشه سراغ رنگ‌های خنثی بروید، به ویژه هنگامی که برای تی‌شرت خرید می‌کنید یا سینه بندهای کانتور می‌خرید.|در چنین مواردی، شستشوی سینه بند بعد از هر بار استفاده، ایده‌ی خوبی است. در هوای گرم، رطوبت موجب عرق کردن و خروج بیش از حد چربی از پوست می‌شود که به لایه‌های سینه بند نفوذ می‌کند.|حتی برای لباس‌هایی که نوارهای استاندارد ندارند. و سینه بند بدون بند واقعا سر و وضع‌تان را تکمیل می‌کند.|اگر به دنبال سینه بند مناسب لباس هایی که می‌پوشید هستید، نکات زیادی وجود دارند که باید مد نظر داشته باشید.|۱۰۰ زیباترین و بهترین نام دخترانه ایرانی و فارسی اصیل به همراه معنی|بازیگران سریال هست و نیست + داستان سریال و بیوگرافی و زمان پخش}

 

{هرکدام از این نمونه‌ها که موجب شود راحت‌تر نوزاد را در دست دیگر نگه دارید و بدون پایین گذاشتن بچه آماده شیردهی باشید، مناسب است. چفت‌های فشاری برای باز و بسته شدن با یک دست، در نسبت به چفت‌های دکمه‌ای و گیره‌ای مناسب‌ترند.|ایده کسب و کار: ۱۱۴ ایده کسب و کار زودبازده با سرمایه گذاری کم|* سینه‌ی نابرابر: این شکل سینه زمانی است که یک سینه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از سینه‌ی دیگر باشد. به عبارت دیگر، دو سینه به لحاظ شکل یا اندازه یکسان نیستند.|خواص سیاه دانه: ۵۲ فایده سیاه دانه برای سلامتی و درمان + مضرات|علاوه بر این‌ها چند نکته‌ی دیگر نیز در مورد انتخاب نوع مناسب سوتین وجود دارد که در زیر می‌بینید:|سوتین شیردهی نخی لعیا ۴۲.۰۰۰ تومان شلوار لی بارداری مدل جذب سنگ شور ۱۲۰.|این کاورها بندی دارند که دور گردن بسته می‌شود و مانع از آن می‌شوند که نوزاد پوشش را کنار بزند یا کاور از روی بدنتان سر بخورد.|بیماری سوزاک بر روی جنین در زمان بارداری چه تاثیراتی دارد؟|آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، بازار کفاشها، بازار امین الملک، پلاک ۴۵ ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به جز روزهای تعطیل و جمعه ها کالاهای مرتبط|برای رسیدن به مطلوب‌ترین حالت بهتر است سوتینی برای شیردهی انتخاب کنید که بندهای تنظیم شونده و قفل‌های متعددی روی بند شانه‌ها سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ داشته باشد تا بتوان برای راحتی بیشتر تنظیمشان کرد. |بنابراین بیایید بیش‌تر از این درنگ نکنیم و با هم نگاهی داشته باشیم به نکاتی که در هنگام خرید سینه بند باید مد نظر داشته باشید!|یک سینه بند کانتور دارای ابر ساده است، و در عین حال کاپ‌ها طراحی ساده و صاف دارند

 

سوتین شیردهی

 

 

خرید اینترنتی سوتین شیردهی

 

. شما می‌توانید یک سوتین کانتور برای تی‌شرت و تاپ‌های جذب مناسب است.|برای اندازه گیری سایز کاسه (یا همان سایز کاپ) باید دور سینه را در برجسته ترین نقطه ی آن که معمولا نوک سینه است اندازه بگیرید.|و تنها کسی که می‌تواند شما را از چنین اشتباهی بیرون کند، یک متخصص حرفه‌ای است.|جملات زیبای تبریک ازدواج خواهر و برادر + عکس پروفایل عروسی و پیوند ازدواج برادر و خواهر|افزودن به علاقه مندی ها اضافه شد! مشاهده لیست علاقه مندی ها محصول از قبل به علاقه مندی ها اضافه شده! مشاهده لیست علاقه مندی ها|در آخر به شما توصیه می گردد در صورت هر گونه تغییر ناگهانی در اندازه، یا ایجاد توده، تغییر رنگ یا ایجاد زخم یا پوسته های خارش دار یا بدون خارش در پستان ها و یا ترشح از نوک سینه ها حتماً برای بررسی به موقع و لازم به پزشک مراجعه نمایید.|درمان سرفه خشک: ۳۶ درمان خانگی سرفه خشک که واقعا معجزه هستند|برچسب ها: بزرگی سینه نامتقارن :علت عدم تقارن سینه ها درمان بزرگی یکی از سینه ها|۳. نوار اندازه‌گیری (متر) را به صورت افقی و ملایم نگه دارید. باید اطمینان حاصل کنید که آن را نسبتا همتراز با زمین است.|اگر این‌طور نیست، دو احتمال وجود دارد: باند سوتین یا خیلی شل و یا خیلی سفت است. بر این اساس می‌توانید چند اینچ از اندازه‌ی باند کم کنید یا چند اینچ به آن اضافه کنید سوتین شیردهی خوبه  تبدیل سوتین معمولی به شیردهی سوتین شیردهی دایرمی.|روش اندازه گیری سینه و پستان برای اندازه گیری سوتین مناسب|گزینه بعدی انتخاب بافت پروتز است. در آخر هم باید درمورد روند جراحی اطلاعات کسب کنید. یکی دیگر از مواردی که باید درنظر بگیرید محدودیت سنی است.|خرید سوتین ممکن است یکی از موارد مورد علاقه‌ی شما باشد، فقط در صورتی که آن را به درستی انجام دهید.|نحوه مصرف کندر در بارداری برای تاثیر بهتر روی جنین چگونه است ؟|شما می‌توانید از دستگاه خشک‌کن برای حذف آب اضافی استفاده کنید، اما همیشه توصیه می‌شود که بعد از شستشو، لباس را در هوای آزاد خشک کنید.|پیراهن بارداری خالدار پایین پلیسه ۱۹۰.۰۰۰ تومان شلوار لی بارداری مدل جذب سنگ شور ۱۲۰.|---------------

 

{افتادگی پستان، زایمان میتوان اندازه پستان را تعیین نمود.با در نظر گرفتن آنچه که شخص آن را تقاضا می کند اندازه و نزدیکترین چیزی که خواهان است برابر سازی پستان انجام می گیرد.|بهترین سوتین های شیردهی آن‌هایی هستند که احساس راحتی به شما می­دهند و پستان‌ها را به خوبی نگه می­دارند اما آن قدرها سفت و تنگ نیستند که جریان مجراهای شیردهی را مختل کنند.|فروشگاه آنلاین و زنجیره ای پوشاک و لوازم بارداری و شیردهی|بیوگرافی امیرحسین هاشمی بازیگر احمد در سریال گیله وا + عکس های همسر و زندگی شخصی|چنان‌چه از قبل هم می‌دانید، انواع فراوانی از شکل و سایزهای مختلف سینه بند در بازار وجود دارد.|شهریور چرا خانم های باردار به آهن و کلسیم نیاز دارند ۲۵|۶. آخرین مرحله اضافه کردن ۵ اینچ بیش‌تر است در صورتی که اندازه‌ی دور سینه‌تان یک عدد فرد است، و در عین حال اگر این عدد زوج است، به آن ۴ تا اضافه کنید.|نادیده گرفتن این مشکل می‌تواند به طور بالقوه به سینه بند آسیب برساند مثلا این‌که سبب شکستن مرکز شود.|۳ بار هم ممکن است اگر پارچه‌ی سینه بند کثیف به نظر نمی‌رسد. استفاده از یک سینه بند به مدت چند روز، سبب شل شدن و کش آمدن آن می‌شود.|* سینه‌های مخروطی شکل: سینه‌های مخروطی، چنان‌چه از نام‌شان پیداست، بیش‌تر شکل مخروطی دارند تا گرد. زنان دارای سینه‌های کوچک‌تر اغلب سینه‌های مخروطی دارند.|سعی بر این است که از هر فروشگاه، محصولات با کیفیت و در عین حال، ارزان‌تر نسبت به سایر فروشگاه‌ها انتخاب و در سایت ارائه شود.|هرچند لزومی ندارد اما بسیار آسان‌تر خواهد بود

 

سوتین اینترنتی سایز بزرگ

 

اگر برای شیردهی تنها با یک دست بتوانید ساده و سریع کاسۀ سوتین را باز کنید. در این حالت می‌توانید کودک شیرخوار و گرسنه‌تان را در دست دیگر نگه دارید. اگر هم بتوانید تنها با یک دست کاسه سوتین را مثل اول ببیندید که چه بهتر.|راهنمای خرید سینه بند: ۷ نکته مهم درباره انتخاب و خرید سوتین|تنها راه‌حل شما برای مبارزه با بیرون زدن مقداری از بافت سینه این است که سینه بند سایز مناسب خودتان را بپوشید.|حجم قفسه سینه در دوران بارداری افزایش می‌یابد اما نه آنقدر که به حلقۀ بزرگتری نیاز باشد، البته باید توجه داشت که ممکن است در مواردی هم اینگونه نباشد. شاید برخی از خانم‌ها ترجیح دهند که برای راحتی بیشتر حلقۀ بزرگتری انتخاب کنند. اگر در پشت سوتین حلقه‌های تنظیمی به‌اندازۀ کافی وجود داشته باشد این کار لزومی ندارد.|بهترین زمان اندازه گیری سایز سوتین شیردهی چه دوره ای است؟|۲. یک نوار را دور تا دور سینه‌تان ببندید، به آرامی فشار دهید به طوری که راحت باشد. اگر بیش از حد تنگ یا خیلی شل باشد منجر به اندازه‌گیری نادرست می‌شود.|فیلر لب + روش استفاده از فیلر لب برای بزرگ کردن لب و اطلاعات در مورد این روش زیبایی|این نوع سینه بند زمانی عالی است که می‌خواهید در هنگام ورزش کردن از سینه‌های‌تان حمایت کنید.|حتی اگر ترجیح و سیلقه‌ی شخصی‌تان

 

را در رابطه با سینه بند کمی متعادل کرده باشید، باز هم خوب است بدانید که چه گزینه‌هایی برای شما وجود دارد.|۱. سینه‌تان را به موازات زمین نگه دارید. این متد در واقع شیوه‌ای غیر متعارف برای اندازه‌گیری اندازه‌ی کاپ است، اما دقت زیادی دارد.|غده هیپوتالاموس چه وظیفه ای دارد؟ + اطلاعات کامل از این غده در مغز|۶. بر اساس این‌که چه‌طور لباس زیر را بشویید، سینه بند می‌تواند سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد.|نکته‌ی آخری که باید بدانید این است که خرید یک سوتین برای تمام لباس‌های‌تان یک اشتباه بزرگ است! برش و دوخت تی‌شرت‌ها، لباس‌ها و پیراهن‌ها سبب می‌شود که فقط با سینه بندهای خاصی قابل پوشیدن باشند.|خواص روغن نارگیل: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو|پورتال اینترنتی سرگرمی، تفریحی، عکس، پزشکی، اس ام اس، آشپزی، نیک شو|لطفاً برای سفارش کالاهای مورد نظر خود، اطلاع از قیمت و هرگونه سوال دیگر درباره محصولات لباس زیر زنانه با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:|۱۰۰ محبوب ترین و بهترین اسم های پسرانه در ایران از ۱۳۸۰تا ۱۳۹۶با معنی}

 

{بنابراین از محرمانه ماندن محتوای بسته سفارشی کاملاً مطمئن باشید و با خیال آسوده خرید خودتان را از دسته بندی لباس زیر بانوان انجام دهید.|۰۰۰ تومان شومیز بارداری وال راه راه آستین کلوش الین ۱۷۰.۰۰۰ تومان  سوتین شیردهی خوبه  تبدیل سوتین معمولی به شیردهی سوتین شیردهی دایرمی تاپ تونیک بارداری ملوانی درنا ۱۵۵.۰۰۰ تومان|افزودن به علاقه مندی ها اضافه شد! مشاهده لیست علاقه مندی ها محصول از قبل به علاقه مندی ها اضافه شده! مشاهده لیست علاقه مندی ها|اگر باور نمی کنید می توانید مدل های لباس شیردهی زیر را مشاهده نمایید.|اندازه ی بند دور سینه به عنوان سایز سینه نیز مطرح میشود. این اندازه در واقع محیط قفسه ی سینه ی شما است که نیازمند اندازه گیری قسمت بالایی و پایینی پستان ها است.|مطلب قبلی خواص پنیر پارمسان: ۱۵ فایده اثبات شده‌ پنیر پارمزان برای سلامتی|خوراکی‌‌ها می‌توانند روی رشد بالا تنه تاثیرگذار باشند. درواقع اگر تغذیه خوبی ندارید نباید انتظار رشد کافی را هم داشته باشید! اگر می‌خواهید بدن‌تان به اندازه کافی هورمون‌های لازم برای این رشد را ترشح کند باید تمامی مواد مغذی لازم را دریافت کنید.|او می‌افزاید «در این زمان بهترین وقت است که دو یا سه سوتین شیردهی مناسب تهیه کنید».|ولادت رسول اکرم (ص) در تقویم ۹۸ چند شنبه است ؟ ویدیو آموزش آسان و گام به گام شینیون بسته کارتون دخترانه پرنسس النا قسمت دوم کارتون ماشا و میشا جدید این قسمت کریسمس با ماشا بهترین جملات انگیزشی جول اوستین روانشناس مشهور کارتون میگ میگ و کایوت قسمت

 

خرید اینترنتی و قیمت سوتین شیردهی

 

۴ ۲۰ خاصیت جادویی لیموشیرین برای سلامتی علت کمر درد چیست ؟ راههای درمان درد کمر کدامند ؟ آشنایی با شیاف ناپروکسن و کاربردهای این دارو انیمیشن لوسی می (مهاجران) قسمت اول خجالتی بودن چه فوایدی دارد؟ آموزش کاردستی به کودکان : ساخت اوریگامی پرنده شعر شاد ننه نقلی و خر غصه خور برای کودکان کارتون موش و گربه جدید (تام و جری) قسمت ۱۹۸ کارتون به یاد ماندنی میگ میگ قسمت ۱۲ اطلاعات دارویی کامل آمینوفیلین|و خدایی نکرده، شما که نمی‌خواهید این اشتباهات را در انتخاب سوتین مناسب برای خودتان مرتکب شوید. مهم این است که بدانید چیزی که برای کسی در سن شما مناسب است، قرار نیست که برای شما هم مناسب باشد.|شاید مقصر مادر مادربزرگ‌تان باشد! البته این ژن ممکن است از طرف خانواده پدر نیز به ارث برسد. در برخی موارد نیز ممکن است هیچ کسی در خانواده‌تان هم‌سایز شما نباشد و فقط شکل و فرم آنها را از اعضای خانواده به ارث برده باشید. درواقع به غیر از ژنتیک عوامل بسیار دیگری هم در رشد سینه‌‌ها تاثیرگذارند.|۱. یک نوار را دور تا دور ببندید. شما باید نوار اندازه‌گیری (متر) را زیر سینه نگه دارید تا اندازه‌گیری دقیق (به اینچ) انجام شود.|وچه فروشگاه آنلاین و زنجیره ای بارداری و شیردهی رد کردن|شستن لباس زیر به سادگی شستن لباس‌های دیگر نیست. نکات زیادی در رابطه با شستن سینه بند وجود دارد، هم بر اساس تعداد دفعات شستشو و هم شرایط آب. بنابراین بیایید شروع کنیم!|این نوع سوتین برای بلوزها و تاپ‌هایی به درد می‌خورد که برش یقه‌شان عمیق یا پایین‌تر از حد معمول است.|به همین دلیل است که رژیم گرفتن به تنهایی کافی نیست

 

و باید همراه با ورزش باشد. در این زمینه ورزش‌های هوازی و شناي سوئدی بهترین سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ گزینه هستند.|ازدواج پسر ایرانی با دختر ملکه آفریقایی | ترند فضای مجازی|و این چیزی نیست که شما بخواهید، با توجه به این‌که لباس زیر زنانه گران است.|این احتمال وجود دارد که شما به همه‌ی این سینه بندها نیاز نداشته باشید. اما اگر یک کمد کامل داشته باشید، انتخاب نوع مناسب سوتین برای لباس‌تان مطمئنا مفید خواهد بود.|شما نیاز به چیزی دارید که کاپ سینه‌های‌تان را خوب پشتیبانی می‌کند. این سینه بند باید به درستی همه‌ی بافت‌های پستان را محاصره کند تا هیچ بخشی از سینه بیرون نزند.|* سینه‌های لاغر: کلا اندازه‌ی دور هر سینه در این شکل از سینه کوچک‌تر از دور سینه‌های پیش‌گونه یا مخروطی است.|بنابراین، برای مثال اگر سایز محاسبه شده در این مرحله برابر ۳۴ اینچ (۸۶.۴ سانتیمتر) باشد و سایز محاسبه شده در گام قبلی ۳۲ اینچ (۸۱.|به عنوان مثال، اگر اندازه‌ی دور سینه‌ی شما ۳۴ و اندازه‌ی کاپ شما ۳۵ باشد، اندازه کاپ ۱ اینچ است.|به عنوان مثال، سینه بند ابری یا بدون ابر استاندارد برای تی‌شرت ضروری است. این نوع سینه بند میزان مناسبی از راحتی و پشتیبانی را برای استفاده‌ی طولانی مدت ارائه می‌دهد. همچنین، پوشیدن سینه بند بدون فنر برای لباس‌های تنگ و چسبنده، راحتی و آرامش به شما می‌دهد.|بسیاری از تولیدکنندگان انواع مختلفی سوتین دارند، از جمله مدل‌هایی که برای خوابیدن یا دراز کشیدن مناسب‌ است.|اگر هر دو پستان هر دو کوچک باشد ولی متقارن نباشد، حجم کوچک از پستان بزرگ برداشته شده و به پستان کوچک حجم کوچکی افزوده می شود.|درمان اسهال: ۴۸ درمان خانگی اسهال بدون استفاده از دارو + علت و علائم|تیر مکمل‌های مورد نیاز در دوران بارداری و پس از آن ۰۶}

 

{شما حتی می‌توانید یک سینه بند قابل تبدیل با بندهای قابل تنظیم و قابل جابجایی خریداری کنید که چند کاره محسوب می‌شود. برخی خانم‌ها این نوع سینه بند را سینه بند چند منظوره می‌نامند.|۹ علت ریزش مو در بارداری | ۱۱ روش خانگی درمان ریزش مو در حاملگی|۱۰۰ محبوب ترین و بهترین اسم های دخترانه در ایران از ۱۳۸۰تا ۱۳۹۶با معنی|خواص روغن زیتون: ۱۰۲ خاصیت روغن زیتون برای سلامتی،زیبایی و درمان+مضرات|در همین زمان مادر هم می‌آموزد که چطور نوزاد را سوتین شیردهی خوبه  تبدیل سوتین معمولی به شیردهی سوتین شیردهی دایرمی  در راحت‌ترین شکل ممکن نگه دارد. او همچنین می‌افزاید «مادرانِ بچه اولی، در هفته‌های اول، برای شیردهی عملاً باید برهنه باشند».|۲. این‌که مقداری از بافت سینه از طرفین بیرون می‌زند، نشانه‌ی خوبی نیست. دو طرف سینه و قسمت زیر بغل باید خوب داخل سینه بند جا بشوند.|وقتی از سن بلوغ می‌گذریم میزان ترشح استروژن نیز به تدریج کاهش پیدا می‌کند و رشد سینه‌‌ها متوقف می‌شود. البته عوامل دیگری هم وجود دارند که می‌توانند بر رشد آنها تاثیرگذار باشند ازجمله رژیم غذایی، تعادل هورمون‌‌ها و ژنتیک.|۳. اگر می‌خواهید به حالت طبیعی و بدون ابر فراوان سینه‌های‌تان کمی بالاتر برود، می‌توانید کاپ‌های زاویه‌دار را انتخاب کنید.|به اندازه یک سایز کامل، هر دو پستان با هم اختلاف سایز داشته باشند که باز هم یک امر طبیعی است، اما این تفاوت اندازه وقتی باید مورد توجه خاص قرار گیرد که:این تغییر سایز به تازه گی ایجاد شده باشد که به طور قطع باید به پزشک مراجعه نمود.|تزریق فیلر زیر چشم | نحوه انجام تزریق فیلر زیر چشم و نکات مهو عوارض تزریق|اما از آنجایی که سوتین های شیردهی اهمیت دارند،

 

انتخاب بهترین سوتین شیردهی

 

مخصوصاً برای جلوگیری از ترشحات و محافظت از سوزش نوک پستان هنگام شیردهی تا وقتی که مادر به این روند عادت کند، برگر پیشنهاد می‌کند در ابتدا سوتینی تهیه شود که استفاده از آن آسان و قیمتش نیز ارزان باشد. «سوتین های ورزشیِ خیلی راحت یا   هایی تهیه کنید که تا حدودی از سایز خودتان بزرگترند و به راحتی می‌توانید بالا بزنیدشان».|مشاهده لیست علاقه مندی ها محصول از قبل به علاقه مندی ها اضافه شده! مشاهده لیست علاقه مندی ها|در حالی که اکثر زنان سوتین را می‌پوشند و بعد به این نتیجه می‌رسند که آیا مناسب است یا نه، مهم است که اندازه‌های سوتین خودتان را بدانید به این دلیل که پوشیدن یک سوتین راحت می‌تواند منجر به داشتن یک سبک زندگی فعال‌تر و سالم‌تر شود بدون آن که حالتی ناخوشایند و ناراحتی برای‌تان به وجود بیاورد.|اگر می‌خواهید خط سینه‌تان را به رخ بکشید، پوشیدن این نوع سوتین بهترین راه است. سینه بند پوش آپ سینه‌های شما را خوش فرم‌ می‌کند.|اگر شما بلوزی بپوشید که بدون بند است و حلقه آستین‌های بزرگ دارد، یک سوتین نواری به دردتان می‌خورد. این نوع سینه بند با طراحی فوق‌العاده و جذاب برای لباس‌تان عالی است.|بیوگرافی دارا حیایی پسر امین حیایی + زندگی شخصی و عکس های این بازیگر|پوشیدن باندهای پهن‌تر برای مدت

 

زمان طولانی، پشتیبانی و سازگاری بیش‌تری در مقایسه با باندهای باریک‌تر دارد.|۳. جایی که دو کاپ به هم می‌رسند، در مرکز، گُر نامیده می‌شود. یک گر مسطح به این معنی است که سوتین برای شما مناسب است. این قسمت سوتین شیردهی اسفنجی  قیمت سوتین شیردهی نیو   خرید سوتین شیردهی سایز بزرگ نباید داخل پوست بین سینه‌ها فرو برود.|ممکن است ابتدا سعی کنید سایز کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را بپوشید. اما این هم بخشی از روند است. به هر حال باید بدانید که بدن‌تان با کدام سبک و سایز سوتین راحت‌تر است.|۵. شیوه‌ی دیگری برای شستن هر سینه بندی این است که آن را با دست و به وسیله‌ی مواد شوینده‌ی ضعیف تا ملایم بشویید.|برخی از خانم‌ها سوتین های سبک فنری را ترجیح می‌دهند که که برای بازو بسته کردن سریع کاسه‌ها چفت دکمه‌ای دارد.|سینه بندهای پلانج، نواری، کانتور، ابری نازک و پوش آپ برای سینه‌های لاغر مناسب هستند.|۲. با توجه به شرایط کارتان، استفاده از سینه بندهای پر از ابر ممکن است منجر به افزایش رطوبت و گرما شود.|اگر شما قادر به قرار دادن ۲ انگشت در زیر باند دور سینه هستید، بدان معنی است که سوتین برای شما مناسب است.|سوتین های شیردهی شبیه سوتین های معمولی‌اند با این تفاوت که در سوتین های شیردهی با کنار زدن کاسه، با بازکردن

mina بازدید : 74 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

محمود بیات روان شناس و مشاور اظهار داشت: جیغ های کودک در ماه های اولیه زندگی حکم یادگیری و تجربه کردن را دارد ولی معمولا زمانی که توانایی سخن گفتن را نداشته باشد برای بیان احساسات درونی خودش همچنین شنیدن و سنجیدن عکس العمل اطرافیان اقدام به این کار می کند.
وی تصریح کرد: والدین باید با برخورد آرام این پیام را به کودک بدهند که با فریاد زدن کاری از پیش نبرده و به خواسته اش نمی رسد.
بیات گفت: پرت کردن حواس کودک از آن موضوع در زمان انجام فریاد زدن یکی دیگر از راه های برخورد با جیغ کودکان است ولی هر چه به دو سالگی نزدیک تر می شود، امکان گفت و گو با وی در مورد هیجاناتش بیشتر فراهم خواهد شد.
این روان شناس در پایان بیان کرد: هرگز جواب نه خود را با جیغ کودک به بله تبدیل نکنید و نسبت به آن بی تفاوت باشید زیرا به محض اینکه او بفهمد با این کار والدینش را کلافه می کند و مجبور به کوتاه آمدن و انجام خواسته اش می شوند، پس می آموزد که فریاد زدن راحت ترین راه برای دسترسی به اهدافش است.

 

نی نی سایت

mina بازدید : 83 یکشنبه 12 آبان 1398 نظرات (0)

راههای از بین بردن نفخ شیر مادر در نوزاد

نوزادتان از درد جیغ می کشد و پاهایش را به سمت شکمش جمع می کند، به احتمال زیاد یکی از دلایل بی تابی او دل درد است. در این مقاله به بررسی دلایل دل درد و نفخ شیر مادرپرداخته شده است. ناراحتی کودک شما از گاز معده (اغلب شب ها) یک نگرانی عمومی برای اغلب خانواده ها است، چرا که تقریباً 90 % از همه نوزادان مبتلا به آن هستند. حباب های گاز وقتی در دستگاه گوارش کودک شما به دام می افتند، می توانند فشار دردناکی را ایجاد کنند.

نفخ شیر مادر

از آنجا که علت و نشانه های ناراحتی ناشی از گاز از یک کودک به کودک دیگر متفاوت است, درمان این مشکل می تواند چالش برانگیز باشد و به اندازه کافی کودک شما را تسکین دهد.

علل شایع ناراحتی گاز در نوزادان:

  • در حالی که کودک شما شیر می خورد، هوا را هم می بلعد
  • گریه بیش از حد شکم کودک را با هوا پر می کند
  • یبوست
  • هاضمه نابالغ هنوز در حال یادگیری پردازش موثر غذا, گاز و مدفوع است

نشانه های معمول ناراحتی نفخ معده در نوزاد:

آروغ بیش از حد می تواند نشان دهد که کودک شما هوای زیادی از غذا خوردن و یا گریه کردن دارد.تف کردن (در حالیکه معمولاً کاملا طبیعی است) گاهی اوقات می تواند نشانه ساخت گاز باشد.

نفخ زیاد (دوباره, معمولاً کاملا نرمال و طبیعی برای تسکین فشار گاز) می تواند نشان دهد که دستگاه گوارش کودک شما هنوز در حال بلوغ است.

شکم نفخ دار یا ورم کرده می تواند به این معنی باشد که گاز در روده گیر افتاده است.مشکل خواب اغلب نشانه ای از علایم ترکیبی بالای یک چرخه معیوب است!

علت نفخ نوزاد

نفخ شیر مادر و علائم آن در نوزادان

علائم تغذیه با شیرمادر, به ویژه پس از غذا دادن:

  • فریاد بلند و غیرقابل کنترل.
  • گریه ای که دوتا سه ساعت طول می کشد.
  • پاهایش را به طرف بدن می کشد.
  • مشت های گره کرده 
  • کودک صورتی سرخ دارد
  • تف کردن زیاد.
  • باد شکم ( گاز فشرده و نفخ شکم)
  • شکم گنده و شکم سخت (نفخ)
  • مشکل در خوابیدن
  • نوزاد ممکن است شروع به خودداری از غذا خوردن کند و یا به شدت عصبانی شود.
  • نشانه دیگر صدای قاروقور است.

در حالی که در هر انسانی وجود دارد, اگر گوش خود را روی شکم نوزاد قرار دهید و صدای قل قل آب را بشنوید, نشانه گاز است. چنانچه در این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک گفته ایم اگر دیدید که پس از اخراج گاز, نوزاد شما احساس بهتری پیدا می کند, بدانید که مشکل گاز است.

اگر نوزادتان به گریه پس از گاز زدن ادامه می دهد, می دانید که کودک شما با چیزی دیگر, احتمالاً ریفلاکس, عدم تعادل و یا یبوست تقلا می کند.

برای درمان نفخ نوزاد بر اثر خوردن شیر مادر چه باید کرد:

اعمال فشار ملایم به شکم کودک:

این موقعیت می تواند فشار ملایمی بر شکم او بگذارد و به بیرون راندن گاز به دام افتاده کمک کند. حداقل سه دقیقه صبر کنید تا شکم نوزاد شما قبل از شروع شکم آرام شود.

یا یک حرکت پیشرفته تر را امتحان کنید، از هر دو دست و حمایت هدایت شده استفاده کنید تا شکم کودک خود را روی یک ساحل بزرگ و یا توپ ورزشی کنید و به آرامی او را در یک حرکت دایره ای روی توپ بگذارید.

نگه داشتن بازو:

این پوزیشن می تواند فشار کمی را روی شکمش اعمال کند.30 دقیقه بعد از غذا دادن به او سعی کنید بدن نوزاد را روی ساعدتان قرار دهید, جلوی ناحیه پوشک او با چانه در آرنج شما قرار داشته باشد.

مطمئن شوید که سرش را برای جلوگیری از مسدود کردن بینی یا دهان او بچرخانید.حمل کودک در این وضعیت رو به پایین همان فشار ملایم را روی شکم او می گذارد که در طول زمان شکم به دست می آید.

آروغ زدن بچه در طول و بعد از شیردهی:

یک استراحت بین هر اونس شیر انجام دهید تا آروغ کودکتان را بگیرد. در نمناک گفته ایم که اگر در هنگام تغذیه با شیر مادر به سرعت پایین بیایید یک یا دو دقیقه به او غذا بدهید, چون ممکن است خیلی سریع هوا را قورت بدهد.

شما همچنین می توانید اجازه دهید قبل از اینکه کودک تان به کاهش مقدار هوا کمک کند, اسپری به یک پارچه اجازه دهید. برخی مشاوران شیردهی توصیه می کنند که نوزاد خود را به هنگام غذا دادن, به ویژه در هفته های اول شیردهی, به نوزاد توصیه کنند.

متخصصین اطفال توصیه می کنند که نوزاد خود را در حالی که او در وضعیت نشسته قرار دارد, با سرش از گهواره با دست هایتان حمایت کنید. هم چنین شما می توانید آروغ کودک خود را در موقعیت معمولی و بالای شانه اش بزنید تا آروغش را بزنید.

صبور باشید زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا حباب های گاز به سطح برسد. شما همیشه می توانید سعی کنید او را برای یک یا دو دقیقه بماند و بگذارید حباب ها دوباره ته نشین شوند و دوباره تلاش کنید. اگر او پس از چند دقیقه آروغ نزد, حرکت دادنش مشکلی ندارد.

درمان نفخ نوزاد

راه ای درمانی برای رفع نفخ شیر مادر در نوزاد

نحوه رفع نفخ شیر مادر در کودک

کودک خود را با یک زاویه تغذیه کنید:

زمانی که به نوزادتان شیر دهی می کنید، او را به یک زاویه باز نگه دارید, مطمئن شوید که سر و گردن او کمی بالاتر از شکمش باشد. صاف نگه داشتن کودک برای 30 دقیقه بعد از غذا خوردن هم می تواند کمک کند.

تلاش برای ماساژ دادن نوزاد روی شکمش برای کاهش فشار گاز:

در حالی که نوزاد شما روی پشتش قرار دارد, به آرامی شکم اش را در جهت حرکت عقربه های ساعت بمالید و سپس دست ها را روی شکمش بکشید. ماساژ دادن در جهت عقربه های ساعت به حرکت گاز به سمت مسیر روده کمک می کند. چندین بار تکرار کنید تا به انتقال گاز به دام افتاده کمک کنید.

با یک مشاور شیردهی مشورت کنید:

اگر در هنگام شیرهی بیش از حد هوا قورت داده شود, گرفتن نوک سینه او نیاز به تنظیم دارد. مشاور شیردهی می تواند با تکنیک مناسب به شما کمک کند. با مشاوران صحبت کنید, ما می توانیم به عیب یابی برخی از نگرانی های شیردهی شما کمک کنیم و اگر به کمک شخص نیاز است به شما کمک کند

یک ژورنال غذایی تهیه کنید:

در حالی که برای رژیم غذایی مادرانه بسیار نادر است, اگر فکر می کنید که نوزاد شما ممکن است نسبت به چیزی در رژیم غذایی خود و یا غذای جدیدی که در حال معرفی هستید, حساس باشد, سعی کنید غذاهای خود را به مدت چند روز دنبال کنید.

صبر کنید!

برای اکثر نوزادان, بهترین تیمار برای گاز زمان است. به یاد داشته باشید که نوزادان به احتمال زیادی نفخ خواهند داشت، چون سیستم گوارشی آن ها هنوز نابالغ است. اگر نمی توانید یک دلیل ظاهری برای کودک خود پیدا کنید, احتمالاً کمی زمان بیشتری برای بلوغ نیاز دارد.

از شربت هایی مثل سمیتیکون برای گاز استفاده کنید:

سمیتیکون حباب های نفخ به دام افتاده در معده و روده را می شکند. توسط بدن جذب نمی شود و در نتیجه برای نوزادان کاملاً ایمن است.

در آزمایش های بالینی, قطره سمیتیکون در کاهش کل مقدار گاز موثر بوده و در مقایسه با دارونما موثرتر عمل نمی کند, زمانی که مطالعه بر روی کل زمان گریه و شدت درد ناشی از کولیک تمرکز داشت. اما مثل همیشه نمناک توصیه می کند که هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک و متخصص کودکتان به او ندهید.

زمان غذا را کوتاه تر و بیشتر امتحان کنید:

اگر بیش از حد برای شما مشکل است, سعی کنید نوزاد خود را بیشتر به مدت کوتاه تری پرستار بکنید. به عنوان یک قاعده سرانگشتی, نوزاد خود را دو برابر و نیم تغذیه کنید. به یاد داشته باشید:شکم نوزاد در اطراف اندازه مشت است, بنابراین به اندازه شما به اندازه شیر نیاز ندارد.

آروغ زدن نوزاد

نکات مهم برای رفع نفخ شیر مادر

بهترین راهکار برای درمان نفخ شیر مادر در نوزاد

پاهای کودک خود را دوچرخه بزنید:

حرکت دوچرخه در یک حرکت دایره ای می تواند به حرکت روده ها و گاز رها شده در شیار شکمی کمک کند. کودک خود را به پشتش دراز کنید, پاهایش را به دست بگیرید و آن ها را به آرامی به عقب و جلو بچرخانید, انگار که سوار بر دوچرخه است. لحظه ای استراحت کنید و بعد هر دو زانو را به آرامی در شکم اش فشار دهید تا فشار بیشتری ایجاد شود.

ماساژ شکم نوزاد:

ماساژ شکم راه خوبی برای برقراری ارتباط و استراحت کودک است در حالی که به آن ها کمک می کند.

ماساژ برای قرن ها برای تسکین مشکلات هاضمه به کار رفته است. این روش ها می توانند برای کمک به کودکان بزرگ تر و بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

یک روتین خواب ضروری است و ماساژ بخشی از آن برنامه است, آرامش را آرام خواهد کرد, هر گازی که آزاد می شود کودک را برای خواب آرام خواهد کرد. از یکی از روغن های گیاهی که در زیر ذکر شد استفاده کنید.یک تکنیک ماساژ که می تواند کودک را از گاز تسکین دهد

کودک خود را به پشتش بخوابانید:

با کف دست خود، قفسه سینه نوزادتان را بگیرید، کف دست تان را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، به آرامی فشار دهید. این کار را 5 بار تکرار کنید. کودک خود را در ناحیه ناف در جهت عقربه های ساعت، و حرکت دایره ای تمام مسیر تا زیر ناف فشار دهید.

این کار را برای نیم دقیقه انجام دهید. همیشه در جهت عقربه های ساعت انجام دهید، چون این کار به روده هایش کمک می کند که مواد زائد را از بین ببرند.

به آرامی زانوهای کودک خود را به طرف شکمش فشار دهید، باسنش را به مدت چند بار در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این باید به بیرون راندن بیشتر گاز کمک کند.

تمام این مراحل را تکرار کنید تا متوجه شوید که کودک شما احساس بهتری دارد. این تمرین فقط باید چند دقیقه طول بکشد. این روش ماساژ در گرفتن روده ها خیلی عالی است.

روغن گیاهانی که برای تسکین گاز در کودکان استفاده می شود:

در زمانی که به طور روزانه استفاده شود, روغن های ضروری از طریق پوست جذب می شوند. روغن گیاهی رقیق شده برای درمان نق نقی ها فوق العاده است. همیشه روغن های گیاهی را با یک رقیق کننده یا روغن حامل رقیق کنید.

غلظت 1 قطره روغن گیاهی به 15 میلی لیتر (1 / 2 اونس) روغن حامل توصیه می شود. همچنین می توانید روغن های گیاهی را با یک حوله که در نزدیکی گهواره نوزادتان قرار داده می شود و یا از آن در دستگاه بخور استفاده کنید, اعمال کنید.

بابونه رومی برای آرامش بسیار عالی است و می تواند به مشکلات شکمی کمک کند. بابونه و اسطوخودوس می توانند به روغن بادام شیرین (روغن حامل) اضافه شوند و در طی ماساژ برای تسکین کودک استفاده می شوند. کندر می توانند از تشکیل گاز جلوگیری کنند!

برای تسکین نفخ و حمایت گوارشی از یک قطره اسطخدوس را با 1 قطره روغن پرتقال وحشی به 30 میلی لیتر (1 اونس) روغن نارگیل استفاده کنید. از تکنیک ماساژ گاز در متن بالا استفاده کنید. هر 15 دقیقه تا زمانی که نوزادتان آرام به نظر می رسد, اعمال کنید.

در پاسخ به سوال شما کاربران نمناکی مبنی بر وجود راهی گیاهی و نسخه ای طب سنتی برای درمان و رفع سریع نفخ نوزاد باید بگوییم که نعناع فلفلی و روغن های لیمو می توانند به هضم کمک کنند و به تسکین گاز کمک کنند، اما تنها می توانند برای کودکان بالای 2 سال داده شوند. پیش از تصمیم گیری درباره یک روغن گیاهی، با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

اخطارها درباره نفخ شیر مادر:

همیشه به دنبال روغن های گیاهی گونه درمانی خالص باشید.

دیگر روغن ها می تواند حاوی حلال ها، مواد مصنوعی، آفت کش ها، و مواد شیمیایی دیگر باشد.

نوزادان هرگز نباید هیچ گونه روغن های گیاهی را به صورت داخلی به آن ها اعمال کنید.

هرگز روغن گیاهی را در داخل یا اطراف چشمان کودک خود قرار ندهید.

شربت نفخ نوزاد

رفع نفخ شیر مادر با روغن طبیعی

چه چیزی در مورد شیردهی از سینه وجود دارد؟

آنچه در اینجا اتفاق می افتد باید بیرون بیاید - - و برای مادران شیرده، به این معنی است که چیزی که می خورید روی شیر سینه شما تاثیر می گذارد و به نوبه خود بر نوزادتان تاثیر می گذارد. این یک چیز خوب است - - تنوع بیشتر در رژیم غذایی شما، به احتمال زیاد ذائقه غذایی نوزادتان را زیاد می کند.

گاز یک واکنش طبیعی برای شیردهی است و معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. اما اگر نوزادتان درد دارد، از بین بردن مجرمان ناشی از گاز می تواند کمک کند.

غذاهای لبنی:

شیر گاو یک مجرم رایج است که باعث ایجاد گاز می شود. کودکانی که کولیک یا قولنج دارند، اغلب در تلاش برای عبور از گاز و تسکین درد دارند. اگرچه ممکن است کودک نسبت به شیر گاو آلرژی نداشته باشد، اما هنوز ممکن است نسبت به آن حساس باشد.

در حقیقت، محصولات لبنی در بالای لیست غذاهایی هستند که باعث ایجاد حساسیت در نوزادان می شوند. حذف محصولات لبنی از رژیم غذایی شما بین پنج تا هفت روز می تواند به شما کمک کند مشخص کنید که آیا شیر، پنیر و ماست که مصرف می کنید مقصر هستند یا خیر.

جو و حبوبات:

احتمالاً غذاهایی که غنی از فیبر هستند احتمالاً باعث ایجاد گاز در نوزادتان می شوند. هر چیزی همراه با سبوس یک عامل برتر است, همراه با غذاهایی مانند پاستای تازه گندم, جو, برنج و نان کامل گندم.

سه روز طول می کشد تا غذا به طور کامل سیستم شما را ترک کند, بنابراین یک ژورنال مواد غذایی را داشته باشید تا زمانی که مسائل گاز کودک و علائم دیگر مربوط به حساسیت غذایی حل شوند - - مانند خارش قرمز اطراف مقعد و معده پف کرده.

میوه ها و گیاهان:

بروکلی به خاطر قابلیت تولید گازهایش مشهور است, اما چیزی که بسیاری از مادران جدید ممکن است بدانند این است که سیب ها به اندازه میوه هایی مثل کشمشگلابی و حتی تمشک غنی از فیبر هستند. 

بروکلی تنها گیاهی است که ما می توانیم برای گازش سرزنشش کنیم, کنگر فرنگی تقریباً دو برابر بروکلی فیبر دارد و نخود, ذرت و سیب زمینی همه مقادیر خوبی از فیبر دارند که به این معنی است که همه آن ها می توانند موجب گاز شوند. عدم نیاز به حذف همه این غذاها - اغلب بسیار سالم و برای شما و نوزادتان مفید هستند.

غذاهای دیگر:

از کافئین و نوشیدنی های کربناته اجتناب کنید. دومی پر از هوا است و هر چیزی که شامل اولی باشد می تواند موجب گاز شود, از جمله شکلات. اگر هر روز یک فنجان قهوه بنوشید و بعد از آن به کودک خود شیر بدهید, صبر کنید. اگر چه در برخی موارد ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا نشانه ها ناپدید شوند.

حبوباتی مانند بادام زمینی و با گسترش, کره بادام زمینی می توانند باعث گاز در کودکانی شوند که شیر می دهند. غذاهای ادویه دار, گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ ممکن است مجرمان احتمالی باشند.

نمناک

mina بازدید : 121 دوشنبه 06 آبان 1398 نظرات (0)

بالش شیردهی نوزاد و تشک رفلاکس نوزاد دو محصولی هستند که در این مقاله به معرفی و تشریح انها خواهیم پرداخت . رجا نیوز

بالش شیردهی محصولی است که کمک زیادی در رفع مشکلات شیردهی به مادران و حتی نوزادان خواهد کرد و تشک رفلاکس نوزاد نیز برای نوزادان که اکثریت دچار رفلاکس معده هستند بسیار مفید خواهد بود

 

 

 

بالش شیردهی نوزاد چه مزیت هایی برای مادر و نوزاد دارد؟

همانطور که پیش تر نیز گفتیم بالش شیردهی مزیت های بسیار زیادی برای مادر حتی نوزاد خواهد داشت که در این بخش مزیت های آن را برای شما عزیزان 
شرح خواهیم داد . اگر شما هم تجربه ی استفاده از بالشت شیردهی را داشته اید نظر خود را برای ما ارسال کنید . 

جلوگیری از خسته شدن شانه ها و دست های مادر با بالش شیردهی

یکی از مشکلات مادران در هنگام شیردادن نوزاد این است که مدام در این تلاش هستند که نوزاد را در بهترین حالت ممکن برای شیرخوردن نگهدارند

این بالا نگه داشتن نوزاد در تایم زیاد فشار زیادی به شانه ها و دست های مادر خواهد آورد که این موضوع بعد از مدتی آذار دهنده نیز خواهد شد

علاوه بر این با بزرگتر شدن سن نوزاد وزن او نیز افزایش پیدا میکند که این موضوع خود باعث افزایش فشار بر روی شانه های مادر خواهد شد .

صاف نگه داشتن کمر با استفاده از بالش شیردهی نوزاد

یکی دیگر از مشکلاتی که گریبان گیر اکثریت افراد میشود مشکلات ستون مهره ها میباشد

این مشکلات به دلایل مختلفی ایجاد میشوند که یکی از این دلایل در مادران شیرده خمیدگی طولانی مدت کمر یا به اصطلاح قوز کردن مادر می باشد

این خمیدگی در طولانی مدت باعث صدمه دیدن ستون مهره ها خواهد شد

یکی از راه حل های این موضوع استفاده از بالش شیردهی نوزاد است . 

با استفاده از بالش شیردهی نوزاد مادر میتواند وزن خود را بر روی بالش قرار دهد و به دلیل اینکه بالش شیردهی در آغوش مادر قرار دارد از خم شدن بیش از اندازه جلوگیری میکند

 

 

کاهش بی قراری نوزاد در هنگام شیر خوردن

نوزادان هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند . 

برخی از آنها بی قراری های خاص خود را دارند برای مثال بعضی به راحتی از شیر مادر تغذیه نمیکنند و اگر کمی جایشان ناراحت باشد ممکن است اصلا شیر نخورند .

به همین دلیل اگر مادر بتواند شرایط خاصی را فراهم کند که نوزاد در هنگام شیر خوردن از آرامش بیشتری برخوردار باشد ، تغذیه نوزاد نیز به درستی انجام خواهد گرفت . 

از جمله این کار ها میتوان به شیردادن در یک محیط آرام که صدای اذیت کننده ای در آن نباشد .

همچنین میتوان از بالش شیردهی نیز برای بهتر کردن شرایط استفاده کرد .  بدین شکل که هر چقدر جای نوزاد در هنگام تغذیه نرم تر و راحت تر باشد احتمال کاهش بی قراری های آن نیز در هنگام شیر خوردن کمتر است .

تشک رفلاکس چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

یکی از موضوعاتی که سالهاست خانواده ها را آذار میدهد مشکل رفلاکس در نوزادان است

مشکل رفلاکس معده در نوزادان که درجات مختلفی نیز دارد علاوه بر این که باعث اذیت شدن مداوم خود کودک میشود ، میتواند باعث بروز مشکلات دیگر گوارشی نیز بشود

برای مثال تکرر رفلاکس ممکن است باعث سوخته شدن بافت های مری و حتی ریه نوزاد توسط اسید معده شود . 

حال روش های مختلفی برای رفع این مشکل کشف شده که برخی از آنها تاثییر گذار و برخی دیگر نیز چندان مفید نیستند . 

با این حال در برخی نوزادان که رفلاکس بسیار شدیدی دارند توصیه میشود که حداکثر مراقبت در مورد انان صورت بگیرد .

تشک رفلاکس نوزاد یکی از محصولاتی است که برای رفع و کاهش رفلاکس در نوزادان تولید شده است

تشک رفلاکس بدین شکل عمل میکند که در هنگام خواب نوزاد ، به دلیل داشتن شیب ملایم باعث میشود به راحتی اسید معده بالا نیاید و نوزاد دچار رفلاکس نشود .

رفلاکس در نوزادان معمولا در ماه های پایین تر اتفاق می افتد که در برخی شدید تر است و البته معمولا در ماه های بعد از بین خواهد رفت .

با این حال باید با استفاده از کار های مراقبتی مختلف مانند استفاده از تشک آنتی رفلاکس نوزاد از بروز مشکلات بیشتر در ماه های اولیه جلوگیری کرد

 

 

 .

از کجا متوجه نیاز نوزاد به تشک ضد رفلاکس بشویم ؟

برای دانستن این موضوع حتما باید نوزادی که دچار رفلاکس میوشد را پیش یک دکتر متخصص برد تا دکتر با معاینه کامل بتواند تشخیص دهد که رفلاکس نوزاد از چه نوعی میباشد .

اگر رفلاکس نوزاد شدید باشد دکتر ها معمولا استفاده از تشک آنتی رفلاکس 20 درجه را توصیه میکنند .

اگر هم خیلی شدید نباشد احتمالا استفاده از تشک ضد رفلاکس 12 درجه را تجویز کند.

ویژگی های یک تشک آنتی رفلاکس نوزاد خوب :

یک تشک رفلاکس نوزاد خوب باید ویژگی های متناسبی داشته باشد که در این بخش برخی از آنها را برای شما عزیزان آورده ایم :

  1.  یک تشک آنتی رفلاکس نوزاد خوب باید حتما دارای رویه پارچی نرم و لطیف باشد
  2. پارچه ی رویه حتما باید قالبلیت جداسازی داسته باشد تا در صورت کثیف شدن بتوانید آن را شستشو دهید . 
  3. یک تشک خوب باید در قسمت زیرین خود ردارای حفره هایی باشد که هوا بتواند عبور کند تا نوزاد دچار تعرق نشود
  4. تشک های ضد رفلاکس خوب دارای بالشت های غلط گیر هستند که از غلط زدن نوزاد جلوگیری می کنند
  5. تشک آنتی رفلاکس مناسب باید حتما از اندازه استاندارد و شیب متناسب برخوردار باشد . 

ویکی پدیا

بالش شیردهی و تشک آنتی رفلاکس نوزاد را از کجا خریداری کنیم ؟

امروزه خوبختانه این محصولات را میتوان به روش های مختلفی تهیه کرد برای مثال شما میتوانید این محصول را هم از طریق مراجعه به
فروشگاه های وسایل نوزاد و سیسمونی و هم از طریق خرید از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید . 

البته باید در هر دو مورد توجه کافی داشته باشید که محصول اصل ، با کیفیت و متناسب با نیاز خود نوزاد را تهیه کنید

فروشگاه های حضوری نیاز به تحقیق و رفت و امد بیشتری دارند . اما از دو فروشگاه اینترنتی بزرگ میتوان به دیجی کالا و مادرآن نام برد 
دیجی کالا که در زمینه فروش تمامی محصولات فعالیت دارد اما فروشگاه مادرآن به صورت تخصصی در زمینه فروش محصولات مادر و نوزاد و سیسمونی فعالیت میکند .

پیشنهاد ما برای خرداری محصولات نوزاد اول فروشگاه مادرآن و بعد از آن دیجی کالا میباشد چرا که فروشگاه مادرآن از قیمت های مناسب تر ، ارسال بسیار سریعتر و ضمانت های بیشتری نسبت به سایر فروشگاه ها برخوردار است .

mina بازدید : 128 یکشنبه 05 آبان 1398 نظرات (0)

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به امکان انجام سقط ایمن در موارد تایید شده به دلیل نجات جان مادر گفت: بر اساس آخرین قانون سقط جنین در ایران در سال ۱۳۸۴، سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی صورت می‌گیرد.

دکتر سهیلا عارفی _ عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، به بهانه روز جهانی سقط ایمن در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعریف سقط به معنای ختم حاملگی قبل از ۲۰ هفتگی، گفت: قبل از اینکه جنین قدرت زنده ماندن در محیط خارج از رحم را داشته باشد، سقط عمدی می‌تواند به دلایل درمانی و یا انتخابی صورت گیرد.

وی سقطِ درمانی را به منظور حفظ سلامت مادر و یا بیماری جدی جنین معرفی کرد و افزود: سقط انتخابی نیز بنا به درخواست مادر و به هر دلیلی از جمله وقوع بارداری ناخواسته انجام می‌شود. در ایران، میزان باروری بدون برنامه ۳۴ درصد کل بارداری‌ها را تشکیل می‌دهد که در این میان، ۱۶ درصد ناخواسته و ۱۸ درصد بی‌موقع و نابهنگام گزارش شده است.

این فلوشیپ ناباروری ادامه داد: از آنجایی که طبق قانون سقط عمدی و بدون علت مشخصِ درمانی در ایران غیرقانونی است، سقط‌های عمدی صورت گرفته اگر در محیط‌های دارای مجوز و توسط متخصص مربوطه انجام نشود، می‌تواند تهدیدی برای سلامت مادر باشد. در مورد سقط عمدی و غیرایمن در ایران آمار دقیقی در دسترس نیست، اما بر اساس تخمین، سالیانه حدود ۷۳۰۰۰ سقط القایی در بین زنان متاهل رخ می‌دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه سقط غیرایمن یکی از عوامل مهم مرگ و میر زنان در دنیا است، تصریح کرد: سقط جنین، زمانی ناایمن تلقی می‌شود که توسط فردی انجام شود که مهارت لازم را نداشته باشد و یا در محیطی انجام شود که فاقد حداقل استانداردهای لازم باشد.

 این عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا افزود: سقط غیرایمن به علت پیشگیری نکردن از بارداری‌های ناخواسته، عدم آگاهی به قوانین حاکم در زمینه سقط جنین،   عدم آگاهی در زمینه مسائل مربوط به بهداشت باروری، مراجعه به مراکز غیرمجاز و افراد غیر متبحر، بالا بودن هزینه سقط ایمن و فقر و اضطرار مادر و  پدر صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: باتوجه به امکان انجام سقط ایمن در موارد تایید شده به دلیل  نجات جان مادر، حفظ سلامت روانی و جسمی مادر، ختم حاملگی‌های توام با اختلالات مادرزادی و یا همراه با بیماری شدید نوزاد؛ امید می‌رود شیوع سقط غیر ایمن و عوارض مربوط به آن مانند مرگ مادر، شوک عفونی، آسیب به احشا داخل شکم مثل مثانه یا روده، پارگی رحم، نازایی و بروز مشکلات در بارداری‌های بعدی کاهش یابد.

عارفی در پایان گفت: بر اساس آخرین قانون سقط جنین در ایران در سال ۱۳۸۴، سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی صورت می‌گیرد. سقط  درمانی می‌تواند به روش دارویی و یا روش «ساکشن اسپیراسیون» بین هفته ششم تا شانزدهم انجام شود.

 

ایسنا

mina بازدید : 140 شنبه 04 آبان 1398 نظرات (0)

امروزه اطلاعات بیشماری از طریق کتاب و مجله و اینترنت شما را با راز چگونگی داشتن نوزادی شاد آشنا کرده است. اما هیچ یک از آنها برای فرزند اولم کارساز نبود. در بارداری دوم نسبت به با بارداری اولم، کتاب‌های بیشتری خواندم و اعتمادبه‌نفس خوبی داشتم؛ "این دفعه دیگر هیچ مانعی جلودار من نخواهد بود". ولی متاسفانه این شجاعت زندگی کوتاهی داشت.

درمانی قطعی برای نوزادان کولیکی وجود ندارد. اما ترفندهایی وجود دارد که با به کارگیری آنان می‌توانید از بدترین کولیک ها جان سالم به در برید و حتی اگر خوش‌شانس باشید از تداوم آن نیز پیشگیری ‌کنید.

راهکارهایی موثر برای آرام کردن نوزاد کولیکی
 

 

 

آیا درمانی برای کولیک نوزاد وجود دارد؟

پس از دو هفته، فرزند دومم، به کولیک دچار شد. آنچه در آن کتاب‌ به شما نمی‌گویند، این است که با بروز اولین نشانه این عارضه، همه‌ی قوانین و برنامه‌ها بی‌فایده می‌شوند. هر روز از ساعت سه تا هفت بعد از ظهر دقیقاً مثل ساعت، از نوزادی خوش‌خلق و آرام به به گلوله‌ای از فریادهای مداوم و گریه شدید مبدل می‌شد. چنان پشت خود را خم می‌کرد، مثل اینکه نیرویی ظالم پنهانی در حال آزار اوست.

هر چه بیشتر درباره‌ی این مشکل خواندم، خود را ناکارامدتر احساس کردم. نشانه‌ها آشکار و گسترده بودند(ناراحتی گوارشی دردناک و منظم). کار زیادی نمی‌توان انجام داد، درباره علت واقعی آن نظر واحدی وجود ندارد ولی اگر صبور باشید، باید تا وقتی که فرزندتان چهار یا شش ماهه شود، مشکل نیز ناپدید شود.

توجه داشته باشید که کولیک می‌تواند بر زندگی زناشویی نیز تاثیر داشته باشد. بزرگ‌ترین و تاثیرپذیرترین موضوع در کولیک، رابطه‌ی بین والدین است. مغز انسان از نااطمینانی متنفر است. هرچه ناامیدتر می‌شوید، به هر توجیه ممکنی چنگ می‌اندازید، حتی اگر به این معنا باشد که همسرتان را مقصر بدانید.

کولیک به معنای تشدید صعودی گریه ها در شش هفتگی نوزاد است، البته پس از آن اندکی بهتر می‌شود. در حقیقت هر دارویی را امتحان کردم، از قطره‌های پروبیوتیک گرفته تا شربت‌های مخصوص کولیک. در شش هفتگی به جای از کاهش نشانه‌ها، وضعیت بدتر شد. پسرم گریه خود را هر بار زودتر و زودتر شروع ‌کرد و من دیگر نمی‌دانستم که چه باید بکنم!

در حالی که به دیوار تکیه داده بودم، به این فکر بودم که باید ترفندی ساده بیابم که در آرام کردن نوزاد گریانم از آن استفاده کنم. البته این‌ راهکارها را به عنوان یک درمان برای کولیک بیان نمی‌کنم، اما پس از گذشت شش هفته از این گریه‌هایی بی‌رحمانه، این راهکارهای به ظاهر ساده، بیش از آنچه فکر می‌کنید روزهای سختی را برایم تحمل‌پذیرتر ‌کرد.

 

 راهکارهایی ساده برای آرام کردن کولیک نوزاد

  1. فوراً رژیم غذایی خود را تغییر دهید. در واقع، این روش درمانی را پس از امتحان کردن پنج روش مختلف یافتیم. ولی در ابتدا این راهکار را توصیه می‌کنم، زیرا واقعاً فکر می‌کنم که این اولین راهکاری است که باید آنرا امتحان کنید. همان‌ طور که شیردهی می‌کردم، رژیم پرهیز از گلوتن (این ماده در گندم و جو و چاودار یافت می‌شود) و لبنیات گرم را با جدیت پیگیری کردم که خوشبختانه کارساز بود. پس از دو روز نشانه‌های پسرم از بین رفت. این کار مثل معجزه‌ای کوچک بود. احساس پیروزی و آرامش توصیف‌ناپذیر بود. تضمین نمی‌کنم که این کار برای شما کارامد باشد. اما به یاد داشته باشید که چیزی هم از دست نخواهید داد.  
  2. در دوران بارداری از توپ پیلاتس استفاده کنید. هنگام زایمان از آن بهره می‌گیریم. پس چرا پس از زایمان، آن را فراموش می‌کنیم؟ تکان دادن آرام و منظم نوزاد بر روی توپ نوزاد گریان را آرام می‌کند در آروغ زدن کمک می‌کند و حتی گاهی نوزادان را خواب می‌کند. این کار حال فرزندتان را بهبود می‌بخشد و همزمان ماهیچه های شکم و پای شما را نیز تمرین می‌دهد.
  3. برهنه شدن. نوزادان عاشق این هستند که از آن پوشک بزرگ و سنگینی که همیشه در بین پاهای خود احساس می‌کنند، خلاصی یابند. گذاشتن نوزاد روی پتو، درآوردن پوشک و اجازه آزادی بیشتر، تاثیر شگرفی در خلق و خوی فرزندتان خواهد داشت.
  4. با کالسکه یا ماشین نوزاد را به گردش ببرید. بارها و بارها، هنگامیکه گریه ها به طرز کنترل‌ناپذیری ادامه می یافت، او در صندلی مخصوصش در ماشین یا در کالسکه گذاشته و حرکت کرده ام.  هرچه مسیر ناهموارتر و پر پیچ و خم تر می شد، فرزندم سریع‌تر مشکل خود را فراموش کرده و با چشمانی باز و هوشیار از اتفاقات و تکان ها  لذت می برد. این کار حتی موجب آروغ زدن می‌شود. توجه، اگر با کالسکه به سرعت گشتی در اطراف بزنید، خودتان هم به نوعی ورزش کرده‌اید. پس رفتن به پارک را فراموش نکنید.
  5. نوزاد را قنداق کنید. پزشک کودکان به ما نشان داد که چگونه پسرمان را قنداق کنیم تا او نتواند تکان بخورد یا پستانک خود را از دهان بیرون بیندازد. پس از دو روز او متوجه شد که قنداق کردن با زمان خواب در ارتباط است و دیگر می‌توانستم او را زمین بگذارم و مطمئن باشم که آسوده است و به زودی می‌خوابد. این کار چنان کارساز بود که آن را قنداق معجزه‌گر نامیدم.

 

فواید قنداق کردن برای آرام کردن نوزاد کولیک

  • بالای پارچه یا پتوی قنداق را به اندازه‌ی پانزده سانتیمتر به سمت داخل تا بزنید.
  • بچه را در میان پارچه قرار دهید و پارچه را روی دست چپ (که در کنار و نزدیک بدنش است) و شکم او بکشید.
  • در سمت راست اضافه‌ی پارچه را زیر بدن او قرار دهید.
  • سپس پارچه‌ی سمت راست را نیز به شکل مشابهی به سمت چپ ببرید و اضافه را زیر بدن نوزاد بگذارید. به این ترتیب، دست‌های نوزاد محکم قنداق می‌شود.
  • اکنون با استفاده از تا خوردگی بالای پارچه می‌توانید روی پستانک را بپوشانید. فقط نیمه‌ی پایین پستانک را تا نوزاد بتواند پستانک را از دهان بیرون بیندازد. اما بینی او را با پارچه نپوشانید.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 258
  • بازدید سال : 1,779
  • بازدید کلی : 18,803